Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 2384 ggr
MaMaMade
0

Kokosfettet smakar härsket!

Öppnade min nya burk m cocosfett nyss. Den hade en svag doft är härsket men jag litar inte på mitt doftsinne (o inte Gubens heller) så jag tog 1 tsk i teet som vanligt. Tycker att det smakar lite härsket också.

Fråga; smakar kokosfettet utan smak absolut ingenting el har det en liten lätt bismak?

Snacka om antiklimax då jag har varit utan i ett helt *dygn*!

paperdoll
0

Det i silverpaketet smakar ingenting, men annat vet jag inte :)

MaMaMade
0

Nä, inte silverpkt, Cocosa, köpt på hälsokosten. Det jag köpte förra ggn (samma affär) m smak var helt OK.

Tilda-T
0

Finns det inte något utgångsdatum ?

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Maia
0

Jag tycker att du ska gå tillbaka med det. Mitt (med smak) smakade härsket när det blev för gammalt. Finns det datum på det?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

MaMaMade
0

Utgångsdatum är 16 oktober 2008 så det kan det ju inte vara. Är dock doftintolerant o har skum näsa…men har sällan haft samma smak som doft.

Det får väl bli en dyr hudkräm istället. Har fortfarande problem m mina utslag. Har efter en del läsning fått det till att jag har candida. Typiskt; utslag (kom i ett skov när jag la om maten), dåligt humör (värre än vanligt), rethosta, irriterade ögon + fjällig hud kring näsvecken, ögonbrynen o ögonfransarna.

Har inte råd att köra ngt storstilat anfall men ska försöka svälta ut eländet på ngt sätt. Teatree o citron, vitlök o minimera kolisarna. Kanske ta till lactobacillusker i ett första skede. Laurinsyra (heter det va´?) som finns i cocosfettet är också bra så jag tänker stoppa i mig så mkt som jag klarar o smörja in problemområdena utifrån dessutom.

Ulf-S
0

#5: Laktobaciller finns det massor av i surkål och andra syrade grönsaker! Dessutom innehåller de nyttiga vitaminer och mineraler. En matsked surkål innehåller bakterier motsvarande en liter yoghurt…

Se bara till att det är opastöriserat, t.ex. Tistelvinds.

MaMaMade
0

Har faktiskt köpt surkål idag! Men tog den första jag hittade…glömde när jag var på hälsokosten inne i stan. Får läsa på burken o kolla.