Hur ska jag äta nu? Efter CK-kur.
Har snart gjort klart en minikur med Cambridge (12 dagar). Jag vet av erfarenhet att man ju går upp lite när man börjar äta mat. Men för att undvika det, kan man köra en kost med minimalt med kolhydrater för att hålla vikten bättre? Jag vill gå ner lite mer men ska ta de kilona med regelbunden träning och bra kost i fortsättningen.
Tror inte jag vågar mig på renodlad LCHF för än så länge är jag fettskrämd.
Jag tror du ska trappa upp med små portioner. Och du kanske ska köra GI istället om du inte vill köra LCHF.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Om du käkat Cambridge, finns en enormt stor risk att du lägger på dej igen oavsett vad du äter, om du inte vill fortsätta svälta resten av livet.
Men det finns hopp! Kör en försiktig upptrappning av riktig mat under en månad, där du satsar på energifördelningen fett 70%, protein 25-30% o kolhydrater 0-5%. Börja med t ex frukost eller lunch, som matmålet o kör resten cambridge, i vecka. Lägg till ett mål för varje vecka. Ät dej mätt, när du äter…
Lycka till!
#0, Risken finns som sagt att du lägger på dig lite vad du än äter, men äter du LCHF kost så blir uppgången antagligen mindre än på annan kost. Det kan knappast skada i alla fall, testa och se vad som händer. Och som sagt så är det bäst om du trappar upp.