OT! Skatteåterbäringen!
Nå,hur mycket har ni fått tillbaka i år?
Själv blev jag glatt överraskad av nästan 11 000!
De ska jag spara om jag vill gå frisörutbildningen!
Vad ska ni göra med era pengar? Går de till räkningar? Unnar ni er något för dem?
Hoppas att det inte blev någon restskatt bara!

Grattis! Även om det är ens egna pengar man får tillbaka är det ju alltid en skojig överraskning eftersom man oftast inte har saknat pengar man aldrig fick till att börja med.
Själv får jag 200:- tillbaka så jag tänkte festa loss på en elräkning eller nåt liknande skojigt.
Jag får 1300 ca… det blir en tatuering och en pepparbiff med kryddsmör ungefär!*L*
Jag får ungefär 5000kr tillbaka. Vad jag ska göra med dem beror lite på vad jag har för utgifter just då men förhoppningsvis kan jag köpa lite kläder och så ska jag ju ta körkort också…
Jag får 1500 o sambon 7500!

Jag får drygt 12 000, vet inte vad jag ska göra med dem än. Kanske något till lägenheten.
Jag vet inte förrän i höst eftersom jag har företag. I fjol fick jag tillbaka 4å5 på ett utbetalningskort och veckan efter skulle jag betala in nästan samma summa i preliminässkatt. De kunde väl ha behållit pengarna då så jag slapp se dem! :-(
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Jag får restskatt, nästan åttahundra kronor, men min man får tillbaka pengar så han får betala den… 
(Vi skattas ju gemensamt och han får mitt billån som sin fördel, så då är det ju inte mer än rätt att han får betala min lilla restskatt.)
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)
Vi får 35000:- tbx…Ramlade næstan av stolen nær jag såg de*ler*…Tja, vad skall vi gøra med pengarna?.. Spara dom*hehe*..

Grattis, Uttelille! Kanske du ska se det som ett tecken att du vågar följa dina frisör-drömmar
Fabricati diem, pvnc!

3500 får jag, men jag lever på socialbidrag så de får jag ingen glädje av (förutom glädjen att själv bidra till min försörjning förstås).
Jag skall använda pengarna till en resa senare i höst.
Jag får tillbaka nästan 5000:- och de ska jag bjuda min dotter på en weekendresa för. Hon jobbar och sliter med eget företag (frisör, hihi) och får det knappt att gå runt. Då vill mamma gärna ge henne något hon själv inte kan unna sig. 
Jag får tillbaka 8000 och mannen 9000, det blir husvagnssemester med barnen för den slanten! Skönt att ha några tusen extra så man känner att man kan slösa lite på semestern.
Vi lägger alltid skatteåterbäringen på semestern.

#10 Det där är en jättetrist aspekt av att ha socialbidrag - man kan ALDRIG få lite extra bonus. När jag hade det en gång i tiden sökte jag stipendier, men insåg raskt att det inte var någon idé. Det blev ju liksom inte jag som fick stipendiet utan kommunen, iom att de slapp betala motsvarande summa tyckte de! Och jag var för ärlig (eller för rädd att åka fast?) för att mörka att jag fått det. 

Uttelille - så himla kul att du har första plåten till frisörutbildningen klar!!
Vi få tillbaka 35000 och kommer att lägga dessa pengar på att---
..betala en köksräkning!
Jiiiiha!

Restskatt på 2600… suck. Har eget företag och tjänar inte mycket pengar så det är lite trist. Men glad för att det inte blev mer i alla fall.
Tyvärr skall både jag och min man betala efterskatt.
Inget kul förstås men det får gå.
Uttelille; har du läst detta om eko-frisör? Finns inne på Alternativbehandlingar iFokus:
Intressant, måste kolla upp om det finns ngn i min närhet. Hoppas att fler slår in på den vägen. Själv har jag ett elände m alla dofter hos frisören. Förut var det en njutning att få gå dit o bli ompysslad, nu går jag därifrån m huvudvärk o hostar nästan tills jag kräks.

#18 Det där var intressant! Jag lider inte så mycket av det, men min mamma är väldigt känslig för parfym och brukar få boka en egen tid hos sin frisör utanför de vanliga öppettiderna, och så använder hon inga parfymerade sprayer och gunk. Nu funkar det ju för henne för det mesta, men det kan ju vara bra att veta om det finns någon annan att gå till ifall hennes vanliga inte skulle kunna.

Får tillbaka typ 5 000 kronor. Blir antagligen min enda inkomst i juni eftersom jag pluggar. Så så oroligt ska jag ha för dom.
Skatteåterbäring ser vi inte röken av i år, det blev 12000 i restskatt. Suck! Men nästa år blir det den summan tillbaka istället, på ett ungefär:)
Ingen inkomst, ingen förmögenhet…brukar få betala in ngn hundring.
Maken vet inte än, jobbar en del m värdepapper så han deklarerar sent på "det tunga sättet". Får se hur vinster o förluster fördelar sig…förhoppningsvis får han tillbaka lite så vi kan förgylla höstkanten.

Jag har betalt full skatt + 1000kr extra varje månad, men åker iallafall på restskatt. Ser att det verkar vara företagare som drabbas mest av restskatt, vet ej varför. För min del beror det nog på vår nya s.k avskaffade fasighetsskatt som spökar, då vi inte får någon sänkning utan istället höjd fasighetskatt, känns ju lite surt.

Tack för påminnelsen förresten, jag har inte deklarerat än! Ska se om det blir av ikväll…

Jag får tillbaka 6000:-, pengar jag inte räknat med men som var behövliga då jag inte får varken lån eller studielån i Junim 
14k, funderar på en tempurmadrass. Alternativt en kajak.
Jag som under en hel del år, sådär 16 å har jag fått betala 2 - 3000kr. I år får jag tillbaka ung 500 kr Snacka om glädje!!!! 
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Jag och min man ska antagligen betala av lite på ett lån med de pengar vi får tillbaks. Så blir vi av med halva lånet, SKÖNT!! =)

Jag o min man får tillsammans ca 10 000 kr tillbaka. Perfekt eftersom jag kommer vara mellan CSN-stöd och lön/a-kassa i slutet av maj/början på juni. Så med andra ord…. skatteåterbäringen går till att leva.