Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2255 ggr
rokr
0

Lchf när man är sjuk?

Har ont i halsen, huvudet, feber och allmänt ont i hela kroppen, och det enda jag tänka på är nyponsoppa:S Hjälp! va ska jag äta?

andreas0
0

Hemmagjord kycklingbuljong! Jättebra när man är sjuk, lätt att få i sig, och innehåller massa nyttigheter.

(Buljongtärningar och fonder och liknande man kan köpa har inte alls samma nyttiga effekt).

Wildrat
0

Det bästa är ju om du fixar att äta fett men om det inte funkar så ät det du känner för och gå tillbaka till LCHF så snart som möjligt. Ett litet avsteg när man är sjuk är inte hela världen.

Maia
0

Lös äggröra?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Uttelille
0

Gräddmjölk med kakao och lite stevia eller annat som som det lite sött?

Mimsivimsi
0

förutom vad andra föreslagit så ät sådant med mycket antioxidanter som vitlök och ingefära. Röd solhatt funkar bra (echinechea, kanjang-medicinen är mkt bra) även ginseng o rosenrot. Salvia och timjan funkar ok mot halsont. Gör hemgjort te på salvia, blåbär, hallon, ingefära och honung och drick litervis av det. Du kan även ha i nejlikor och lagerblad för att rensa lymfkörtlarna som tar mycket stryk under influensor.

Krya på dig!

miagumman
1

Grekisk youghurt med lite hallon eller blåbär kanske……..Hoppas du hittar nåt som passar och krya på dig!

Medlem
0

Koka torkad mynta som är så behaglig för halsen och näsan. Det finns även torkade blommor blandat med bitter mandel som man koka som te, ha lite honung i och drick speciellt på kvällen. De kan du köpa i orientaliska affärer.

Krya på dig!

parsley
0

Fet 10 % yoghurt ev smaksatt med kokos och kakao. Kokt mosat ägg med kaviar eller curry och majonäs och /eller cremefraiche. Rekomenderar också echinaforte motsv. Jag köpte det i vintras och det är mycket effektivt mot förkylningar. Dessutom är det drygt eftersom det doseras droppvis.