hur petig ska man vara ?
Jag läste om någon som var besviken på den rivna osten, eftersom jag vid något tillfälle läst att det kan vara bäst att hålla sig till livsmedel som ej överstiger 5g kolhydrater, så kollade jag hur det var med det rivna ost påsen som låg i kylskåpet, kolhydrater 2,5g står det? men dåborde det väl inte vara så farligt?? eller ärjag ute och cyklar igen
jag trodde att det var ok under 5?
Det är OK, förutsatt att det är riktig ost förstås ( med tanke på den falska osten man nu upptäckt)

Länk till artikel om falsk rivost!
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3130&a=759623&maNo=-1
Man bestämmer själv hur petig man vill vara. Här får man tips om saker och ting och Du väljer hur du gör.
Jag river min ost själv, då blir det ännu mindre kolhydrater och tål man inte stärkelse så går den färdigrivna bort.
Det är olika kolhydratinnehåll mellan olika färdigrivna ostar. Tittade på en påse min mamma hade i kylen häromdagen, den innehöll 5%. Det var potatismjöl som var tillsatt.

Som jag förstod det var inte problemet antal kolhydrater utan att den rivna osten bara bestod av 50% ost utan att det anges på förpackningen.
Betalar jag för ost vill jag gärna ha ost.
En del har problem med det som innehåller kolhydraterna oavsett hur lågt innehåll det är. Men sånt får man testa själv. Om färdigriven ost med potatismjöl funkar för dig så använd det.