Alkoholpanik!
Hej hej!
Älskar all framgång med lchf. Det funkar jätttebra i vardagen, men nu till problemet!
Om lite drygt en vecka kommer jag åka till london och hälsa på kompisar sm bor där. Jag är övertygad om att det kommer bli en heldel utgångar och alkohol. Har ju under desssa 3 veckor med sån här mat undvikit alkohol så jag känner mig lite orolig hur detta kommer gå. Kommer också bo i london 3 månader i sommar så om någon har lite tips på hur man kombinerar lchf mat med alkohol på bästa sätt, snälla berätta. Vet att man ska dricka vin, men hur är det med sprit, är det riktigt illa om man dricker en grogg blandat med sockerfriläsk?
Bör man kanske hålla sig till kycklingsallader och liknande med lite kohydrater, men inte så mycket fett (i och med att alkkohol stannar upp fettförbränningen). Och motionera extra mycket?
Vill ju inte gå upp dessa kilon man lyckats säga hejdå till!
Det du kommer upptäcka är att du blir mycket mera påverkad av alkohol om du är i ketos (äter få kolhudrater) och behöver därför inte dricka lika mycket.
Sprit funkar bra, men skippa drinkarna (de innehåller ofta mycket kolhydrater), och drick lugnt - så slipper du bli klubbad!
Ät fet mat och håll dej mätt, annars blir du ännu fullare…

Det finns en tråd som vad man kan beställa i baren som är bättre (och inte lika starkt): http://kolhydrater.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=105f1958-6df6-4016-9e07-67883724c4ea
Men det är som Lehane säger, man blir nedrans glad i hatten på väldigt lite.
Fabricati diem, pvnc!

Och viktnedgången avstannar. I alla fall har jag märkt det. Går upp tom lite.