Sprit mot kramp??
PÅ Annikas blogg kan man i en kommentar av Nils Bruhner, en av grundarna till Lipidus läsa:
Har man aldrig fått kramp av den sort vi några här kan beskriva är det omöjligt att föreställa sig vad det är vi diskuterar. Ett stenhårt lår och en vadmuskel som inte går att på något vis massera lös är en rysare, en whisky och en liter vatten i det sammanhanget är det enda som hjälper, några glas vin är som en droppe i havet då, annars är väl det nog så gott och bra.
Ja, vad sägs. Första gången jag läst en rekommendation på en hälsoblogg att dricka sprit mitt i natten .

Man får gå lite halvdrogad för jämnan då med andra ord…! 
Shit, och jag som avskyr wiskey men gillar vin….Ska inte nämna detta för mannen för då lär han börja klaga mer och mer på sina krampande vader…!

whiskey och vin är nog ganska jämställt då ingendera innehåller mycket mer än alkohol. dock är ju vin svagare, så du lär få dricka mer för samma effekt.
Oooops!
#1 Knip igen miagumman! Här har jag lärt mig att gömma min fina konjak för vissa, ingen nämnd, ingen glömd. 
#2 *Hubba bubba*! Tänk sådan otur att mina magnesiumtabletter råkar ta slut i helgen! 

# 3
Skål för våra krampande ben!!