Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 6453 ggr
Amiechan
0

Basallergi

Vad tror ni om basallergiteorin? Jag har ju själv blivit av med min kattallergi och mag"problem"genom att stryka mjöl, jäst och glutamin (+ en hel del annat) och minska min mjölkkonsumtion (det feta är kvar ;-) ).

Jag funderar på om det kan vara en bra investering för mina högst ev. barns framtid att lägga ned mjölkdrickandet/ätandet totalt inför en graviditet. Det handlar ju bara om drygt ett år i så fall.

Är det någon här som har stött på teorin förr?

Kelly
0

Jag har hört om det där men jag vet inte om det är bekräftat på något sätt. det vore dock underbart om det skulle vara så enkelt. Kanske en fråga för Annika Dahlqvist?

Amiechan
0

bra idé. Har inte varit inne där på ett tag nu, så det lär nog finnas en del inlägg att läsa 0.o

nane
0

Jobbar ju på skola och av alla dietkoster vi har är mjölk/laktosproblemen störst!

Komjölk är ju till för kalvar och inte för människor så det är inte så konstigt egentligen..

Undin
0

Glöm inte att man måste föda fram barnenFlört Enligt en undersökning så ökar kejsarsnitt risken för mjölk allergi och det stämmer, av mina syskons barn och mina är de snittade barnen mjölkallergiker eller laktosintoleranta.

Sen borde man inte äta grädde eller ost eller smör för det kommer ur kossan som kalv mat. Kan man dricka mjölk så ska man tycker jag. för den har ganska lågt kolhydratvärde

Gittan-Xyz
0

Undin, men mjölk är väl också menat för kalven?

oknox
0

Jag tog upp den till diskussion på www.paleodiet.nu

http://www.paleodiet.nu/forum/viewtopic.php?t=294&highlight=basallergi 

Är också nyfiken på vad ni anser om detta!!

Gittan-Xyz
0

Det skulle vara intressant att höra hur Annika Jankells döttrar har det, hon ammade ju dem i flera år.