Hur "överlever" man en kryssning?
Nu behöver jag er hjälp och kanonbra råd igen! Jag ska på kryssning i helgen, och behöver tips på hur jag ska hantera det i matväg. Finns det något bra att ta med sig som håller sig i rumstemperatur till frukost t ex? Har svårt att att det går att hitta någon vettig frukost ombord.
Övriga tips? Vad ska jag tänka på? Hur ska jag välja?
Jag har redan insett att det troligen blir små avsteg hur noga jag än är, men man kan ju göra så gott man kan :-)

Låter härligt med kryssning!
Men låt oss tänka nu. Frukostbuffe, där finns det ägg, om du har tur, bacon oxå!! Ost ,skinka, salami.Det kommer att gå jättebra!
Sen är det enklast ,dom andra målen, att se till att potatisen/riset/pastan aldrig hamnar på tallriken, utan att man ber dom ta bort det direkt.Även om man kanske inte kan äta så mycke fett som man ska ,så kan man ju undvika kolhydraterna en sån helg.
Att du inte ska köpa godis i taxfree behöver jag inte ens nämna…
ha det så skönt nu
Frukosten blir nog inget problem, brukar vara bra buffe-mat som du själv kan plocka det du kan äta.
Hoppas du får ne jätteskön Kryssning!

som ni andra säger..frukosten blir ju inga problem..men jag skulle ta med mig typ nån liten kylväska som man kan ha i hytten..tagit med mig typ tonfisk eller makrill kan man ha med sig i rumstemperatur oxå..sen beställa typ kött utan potatis mm. Men sen e ju själva suget svårt att stå emot kanske..själva kryssningskänslan e ju äta och småäta godis tycker jag.. Det bästa vore om man fick i sig mycket fett..kanske beställa kaffe/te med grädde???
Ha en trevlig kryssning 

*S* ta med dig en tub majonnäs! Den klarar en helg utan kylskåp. Och i värsta fall kan du slicka i dig majonnäs i hytten innan du går till middagen.
jag käkade lchf sist jag var på kryssning förra året, inga problem alls tyckte jag. massor av okej mat att välja på. varning för alkohol, inläggningar o såser…! ha en trevlig resa!
Köp med dig vispgrädde innan du ger dig av att ha i kylväska, när kylklampen töat håller grädde en extra dag (oj, det kanske den inte gör just nu i denna hetta, men i midsomras trots värmen i Tyskland gjorde den det). För även om du kan plocka till dig av både ost och ägg på frukostbuffeten så kan du nog inte räkna med att få vispgrädde till morgonkaffet (och den vill i alla fall jag inte vara utan på morgonen!)
Något som jag läste i Skaldemans lilla häfte med svar på frågor tyckte jag var ett bra krismål: ½ avokado, 12 oliver, 1 msk olivolja, 1 dl hasselnötter. Allt det kan man ju förvara hur lätt som helst i alla temperaturer, gäller bara att ha en kniv och en sked till avokadon, som i värsta nödfall kan skalas och ätas rakt av.
Trevlig kryssning!