Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3223 ggr
emka
0

vad är asket mat?

jag tror jag behöver gå asket ett tag för jag har ätit såhär under lång period utan att det hänt något, vad kan jag äta och kan jag äta hur mycket fett jag vill? det är ju väldigt enegirikt så…

Ulf-S
0

Menar du fakir? Asketiskt kan det bli, det håller jag med om!

Lehane
0

Fakir är inte ett dugg asketiskt… Kött, kött, kött och mera kött… Och fett, fett, fett….Å ägg å fisk å kött…Älskar att äta djur!

lislotta
0

du kan säkert söka på fakir här på forumet, så får du upp mer om vad och hur du ska äta.. eller så läser du Skaldemans "ät dig ner i vikt"..

emka
0

alltså jag ska testa detta som en sista utväg, jag har kört såhär nu en lååång tid och inget har hänt, gick upp lite i början och sen har det stannat där. förklara gärna för EXAKT vad man skall äta när man äter fakir? kan jag tex ta en hel falukorv, i i ugnen med massa ost på och mumsa i mig till lunch? vad är rätt? jag måste ner nu annars går jag tillbaka till att svälta mig igen,  då kunde jag åtminstone köpa kläder…:(

exakt vad är fakir mat? hur mycket kan jag äta och hur mycket fett kan jag egentligen använda till maten? finns det "för mycket fett" att äta? jag blir förbannad på det här, ska nog fan ta o gå till läkarn för o se om det är nåt fel på mig :( blir galen här!

kan man äta lök? och vissa köttgrejer e visst spetsade med annan skit så man får i sig kollisar ändå, vad är bra resp mindre bra? för så här kan jag inte ha det!

Gronstedt
0

Vid fakir går falukorv bort, den innehåller för mycket kolhydrater, liksom osten. Lök går också bort - allt som inte är kött, fisk, ägg och smör går bort, i princip.

MaMaMade
0

Lök innehåller mer kolisar än vad man tror. De flesta korvar innehåller både potatisflingor, stärkelse o socker. Undvik korv el läs *noga* på innehållsförteckningen.

Ska du köra strikt är det kött som gäller, fett kött som griskött i första hand. Ägg är bra mat. Inget grönt just o uteslut alla mejeriprodukter utom smör. Ngt sådant.

Är det mkt du vill bli av med? Hur har du ätit tidigare? Hur länge har du hållit på? Är du osäker kan du väl väga o lägga in i Min Mat. Har du Skaldemans GI-noll? Där har du recept på fakirbiffar o lite annat. (Hittar inte mitt ex just nu. Har städat o allt är upp o ner!)

Ge inte upp nu! Att svälta sig el pulverbanta håller inte i längden!