Krypa ur skinnet?
Jag har inte ätit LCHF så länge, och därmed ännu inte tappat speciellt mycket i vikt. Min fundering gäller er som gått ned mycket och kanske fått "överblivet" skinn, alltså där man gått ned snabbt och skinnet har inte hunnit dra ihop sig i samma takt.
Mina frågor är då egentligen: Hur lång tid tar det för huden att gå tillbaka? Eller måste man operera bort överbliven hud?
För att tydliggöra, jag försöker verkligen inte gå ned så snabbt så att situationen ska uppstå, men trots att jag på senare tid lagt på lite extra grönsaker rasar jag i vikt (och vattenperioden är över). Jag är mer nyfiken på vad man gör om det blir så ändå! 

Svårt att svara generellt, min hud följde med 25kg på 10 månader utan att det blev bulldogsveck kvar. Jag vet att det gick väldigt fort i början och jag minns att det kändes sladdrigt, men när jag fortsatte så krympte det tillbaka. Jag gick nog ned en 17 kg på 2-3 månader, och så smög vikten ned väldigt långsamt och lagom i 7-8 månader och då hann kroppen liksom med.
Kliade något infernaliskt, dock.
Men jag är inte 40 än, så åldern påverkar säkert.
Fabricati diem, pvnc!

Bäst är förstås om man kan hålla en lugn jämn takt på viktminskningen.
Om det nu ändå skulle bli mycket skinn över så händer mycket det första halvåret sen kommer processen att gå långsammare men huden fortsätter ändå att dra ihop sig och bli fastare även fortsättningsvis.
Ålder kost livsstil påverkar resultatet

Jag funderar över samma sak eftersom jag gick upp väldigt mycket ganska snabbt och har bristningar både här och där, och ärligt talat en viss hängbuk sedan några år tillbaka.
Mitt sätt att motverka det är framför allt att försöka gå ner lite långsamt (det verkar bra av andra skäl också), men jag hoppas också på att kosten i sig ska motverka sladdret eftersom huden blir mjukare och fastare av att äta så här. Funderar på om jag borde använda peelingkräm och fuktkräm mer regelbundet, eller skaffa sån där olja för gravida, men vet inte om det gör någon större skillnad i det här läget.

#3 Jag körde torrborstning, peelingkräm och hade antingen babyolja i badet eller smorde (för det mesta) efteråt.
Det hade antagligen inte så stor egentlig effekt, men psykologiskt fungerade det jättebra. Dessutom får man en kick av fysisk beröring, en massa-må-bra-hormoner som utsöndras, så det är ju nyttigt oavsett
Fabricati diem, pvnc!
Jag har gått ner ca 30 kilo på ett år och jag är snart 60 år, jag har inte blivit helt slät men inte så farligt med hänget som jag trodde det skulle bli. Jag brukar säga att jag ser ganska normal ut med kläderna på och jag visar mig oftast så för folk.
Jag har varit tjock många gånger och bantat ner mig och ätit upp mig så det spelar nog roll också. Och så har jag fått 3 barn.
Men det är väldigt individuellt hur elastisk huden är och hur mycket man går ner.