Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1398 ggr
rullz
0

Är fundersam..

Har dom senaste dagarna läst en hel del om LCHF och folks erfarenheter m.m. och resultatet verkar ju vara riktigt bra. Jag har läst att det har likheter med atkins, och det fick mig att fundera. Enligt någon artikel jag hittade så dog en 16-årig tjej av sån här kost.. hon fick tydligen hjärtsvikt och hade brist på kalcium.

Jag blev rätt glad när jag upptäckte att det finns mat som man kan få vara frisk av.. men nu blir jag mest orolig. Om nu jag och min sambo skulle börja käka enligt LCHF, HUR ska vi någonsin veta att våra kroppar får i sig allt dom behöver? Har ingen lust att vi ska få massa brister och dö.. :(

blodtopp
0

Puttar upp så du kan få svar!

ingrid-in-sweden
0

Jajemensan, och hon hade läst fel i hur Atkins diet tillämpades och åt bara protein!

Lehane
0

Letar på nätet just nu… Kolla på www.atkinsexposed.org… Men ett dödsfall som klandras atkinsdieten mot miljoner sjuka o döda av galna kolhydratssjukan….

rullz
0

Är det isåfall väldigt lätt att missuppfatta vad man ska äta eftersom hon bara åt proteiner? Tycker det verkar svårt att få i sig allt man behöver, och vad behöver man egentligen?

Finns det någon undersökning som talar för att LCHF mat är förebyggande mot cancersjukdomar?

Mimsivimsi
0

jag tror att hon kanske skulle dött av ändå, vilken kosthållning hon än hade. Medfött hjärtfel?
Bara för att hon åt LCHF och sedan dog betyder ju egentligen ingenting.
Vad dog hon av? Kalciumbrist? Det får man inte om man äter ordentligt och varierat inom ramen av LCHF. Mjölk, grädde, ost, ägg innehåller ju mycket kalcium så hur kan man då få kalciumbrist? Hmmm..