Något udda effekt av LCHF kanske?
Obs! Liten varning, detta kanske kan vara lite äckligt.
Jag har noterat att jag inte har lika många "kråkor" i näsan numer.
Egentligen har det nog varit så ganska länge, men det var först i morse när jag snöt mig, som jag kom att tänka på det.
Förut, på kolhydrattiden, hade jag alltid fullproppad snok och det hjälpte föga att snyta sig. Det behövdes pillande och grävande för att få bort eländet.
Men nu är det lätt som en plätt att fnysa ut kråkorna (fast det är inga kråkor längre heller) och sen är det fritt.
Nån annan som noterat samma sak?
Kram!

Njae, kanske inte kråkor, däremot märkte jag nästan genast att mina trånga luftvägar kändes vidgade. Mycket positivt.
bihålebesvär kan komma av magproblem så det kanske är det som var orsaken? Alla positiva bieffekter, äckliga elller inte, är bra!

Har inte tänkt på det faktiskt, men jag har definitivt noterat att jag inte har varit förkyld lika ofta som förr och då blir det ju bättre med den saken. Inte täppt i näsan en enda gång sen jag la om
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Men! för mig är det precis tvärtom, jag känner mig tätare i näsan än vad jag gjorde förut. Kanske det beror på att jag faktiskt är mycket tjockare nu än vad jag var då.
aswedishsmorgasbord.com
Jag har också noterat att jag inte blir förkyld lika ofta eller lika länge numer.
Några direkta bihålebesvär har jag inte haft, inte på kolhydrattiden heller.
Det känns som om själva "produktionen" minskat s a s.
Skönt är det i alla fall!
Kram!

Jag fick också lättare att andas när jag började med LCHF, jag som alltid varit igentäppt i antingen ena eller andra näsborren och inte kunnat andas fritt på många år. Nu kan jag det!
Och banne mig, har inte kråkproduktionen minskat också, fast jag inte tänkt på det förrän nu!.
Förkylningar är ju en enkel och sällsynt historia nuförtiden, tack och lov!
*stay calm - be brave - wait for the signs*

Öronvax är något som inte jag har nuförtiden, förut kunde man karva ut så det räckte till att valla skidorna.
Hihi, det var ju en kul idé annars! Snacka om återvinning…

Jag hade andningsuppehåll på nätterna innan jag började med lchf. Inte precis samma sak som kråkorna
men det har ju med andningsvägarna att göra i alla fall. Det försvann i alla fall nästan omgående när jag började med lchf. Så för min del kan det ju inte bara ha med vikten att göra.
Jag undrar vad som hände i kroppen.
Och jag snarkar mindre nu… liten motorsåg i stället för stor liksom!

Samma med maken. Jag trodde hans minskade snarkningar hängde ihop med viktnedgången, men det kanske det inte gör?
Mina slemhinnor överhuvudtaget har blivit bättre.
Var tidigare väldigt torr i näsan och det var mycket "fnas" i brist på bättre ord, inga stora kråkor alltså. Ibland kändes det irriterad och petade man så kunde ofta börja blöda.
Det har försvunnit och det känns numera normalt, inga direkta kråkor heller att rapportera. Däremot har skaterna byggt bo i äppelträdet men det är en annan historia.
#10 Du kan då uttrycka dig…
Stort skratt liksom… 
LCHF hälsning
.
Försöker hålla lite koll på min snok då jag ofta är förkyld/tätt i bihålorna/snorar vid blåst etc.
Blir tätt av alkohol. Slemmig av mjölkprod, sött o mkt fett så det är inte lätt att utvärdera.
Status just nu: snorig o lätt ömhet i halsen. Har dock syndat m både lite sött, lite alkohol + storstädat (dammallergiker) så vad det beror på vete 17 men ngt fel har jag gjort…el suttit stilla för länge ute i draget för att lapa sol!
DAMUM!
Samma här! Nu när jag tänkte efter! Nu är det bara just snor och inga kråkor!
Blir mest snorig när jag har FÖR dammigt. (Allergi)
Vad häftigt!
Tack för att Du gjorde mig uppmärksam på det!
// Shintaida
Kram!
Håller också med. Näsan mår definitivt bättre.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Jag snarkar också mycket mindre nu, enligt sängkamraten. Nu klarar han sig för det mesta utan öronproppar på natten. 
Har haft jätteproblem med bihålerna under många år och är opererad,spolad och har fått otroligt många penicillinkurer. Efter jag börjat med Qigong har jag blivit bättre och klarat mig på Kortisonspray i näsan men häromdan kom jag på att jag inte använnt sprayen sen jag började med lchf. Mina slemhinnor verkar ha svällt av och förkyld har jag heller inte varit så inga kråkor här heller.
Jag är nog lite mindre torr i näsan, det harvarit ett jätteproblem under många år.Nässprayer och cerat att smörja insidan av näsan med (har provat nozoil, men det bidde lite för kladdigt at håla på med särskilt utomhus. cerat visde sig vara mycket mer lättanvänt.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Det är ju vanligt att människor alltid är täppta, jag tror att det kan ha med högt blodsocker att göra. Under en viktnedgångsperiod blir många bättre, men det bästa är ju om man kan äta så att man blir varaktigt bra i näsan oavsett om man för tillfället går ner i vikt eller inte.
Som jag förstår det så har människor med ständig småsnuva dåligt immunförsvar.
Så om man har en näsa som mår bra, så äter man antagligen det som passar ens kropp.