Uppdatering Siljakryssning!
Programmet är uppdaterat.
Observera följande:
Vi startar direkt på kvällen när färjan går med det tidigare förmiddagspasset som nu blivit kvällspass, dvs ca kl 19.15 då först Annika Dahlqvist och därefter Helena Hesselmark pratar. Sedan äter vi gemensam buffé kl 21.00. Det kanske är lite tidspressat, så åk direkt upp till Panorama efter det att ni fixat hytten och bagaget. Vi har hela buffélokalen för oss själva till middagen enligt uppgift, så vi kan prata mycket, mera där. Och sen är hela kvällen vår.
För er som är jättehungriga har jag bett om att de ska ha nötter, oliver och ost utanför, men ta gärna med själva något, eftersom de måste ta betalt separat. Det skulle bli för stor kostnad om de tog fram för alla. Och man vill kanske spara sig till buffén om man klarar sig.
På lördagen får vi sovmorgon och kan shoppa eller sola eller prata mera eller något annat och eftermiddagspasset är oförändrat. Frukost och lunch ingår inte, men med deras stora frukostbuffé står man sig länge. Vi börjar 14.30 i akterbuffélokalen. Och lyssnar på intressanta föredrag av Frank Nilsson och Karl E Arfors. Sedan avslutande frågestund med alla deltagare.
Vid incheckningen hämtar ni era biljetter och sen finns Margareta och undertecknad på plats med namnlappar för de som också PMat Margareta om detta. Gör det om ni inte redan gjort det. Det är så trevligt att veta vem man pratar med!
Färjan kommer in till Siljaterminalen ca 18.15 fredag kväll, det tar en stund för dem att tömma med ankommande passagerare, men så snart det är klart får vi gå ombord.
Oj vad det här ska bli kul! Tills idag har 102 personer anmält sig till denna kryssning under LCHF-flagg. Hur många övriga som kommer vet vi inte, men de får gärna också komma och lyssna på våra föreläsningar till en viss kostnad. Vi kommer att ha programmet uppsatt på fartygets anslagstavlor. Det finns plats för fler! Även för er som kanske ångrat er.
Vi ses!
Karin
PS
På Silja Festival uppträder en sexpersoners showgrupp från Sverige tom 31.5 2008. Gruppen består av olika sorters underhållare, bl a sångare, magiker eller komiker. Midnattsshowen är ett fyrverkeri av kända sånger från de internationella hitlistorna från de gångna årtiondena. Så vi ska ha roligt!
//Karin

Låter helt underbart!
Kan ni inte ta med en hemlig kamera och livesända på nätet…tihi.
Är det någon som har med dator/telefon så ni kan uppdatera oss stackare som är kvar hemma?
Hoppas att ni får det avkopplande, spännande och upplysande.
Helt kanon och jättekul ser fram emot nästa helg 
Hej Karin!
Tack för den nya information. Min fråga är: Min middgasbuffé tid står redan på min biljett och det står 19,00. Om jag förstår dig rätt då äter vi tillsammans 21,00 altså kl.19,00 gäller inte för mig längre.
Det här ska bli kul!
Och tack Karin20, för allt arbete du lagt ner för allas vår skull, vilket jobb!
Jag undrar en sak. Finns det någon möjlighet att få komma till styrhytten och titta lite?
Alltså, om man inte är så begiven på att titta på havet och så menar jag.
Jag skulle vilja titta på kaptenen, och de andra i besättningen som har fina uniformer och så. Men jag vet inte om det är tillåtet för vanliga passagerare att äntra kommandobryggan.
Kan man tänka sig nåt särskilt litet LCHF-tillstånd?
Kram!
Bra Karin - jag har fått ca 90 beställningar på namnlappar - men jag vet också att några anhöriga avstår.
Det är än så länge fritt fram att beställa - jag har inte skrivit ut dem ännu.
Numer pensionär i Nynäshamn
Å vad jag ser fram emot nästa helg.
Tack Karin, du har gjort ett jättejobb.
Vilken klippa! Suveränt ordnat! Nu är hästen omsorgsfullt ledd till vattnet, nu är det upp till den att dricka
M a o är det upp till oss alla att ha så kul som möjligt. Vad jag ser fram emot detta!

#7 Annars trodde jag det hette: Du kan leda en häst till vattnet, det är först när du fått honom att flyta på rygg som du åstadkommit något"

Det lär ju finnas badmöjligheter så vi kan ju testa flytet. (men inte en endaste liten motionscykel ombord
jag ringde och dubbelkollade)
Fabricati diem, pvnc!
taskigt du får packa ner en i väskan greensis :)

Jag övervägde att zippa runt på övre däck på sparkcykel (det skulle vara en syn för gudar), men kommer nöja mig med gummiband och hantlarna.
Har också lovat mig själv att inte ta hissen - i onödan i alla fall.
2kg hantlar och grön snodd finns till utlåning om någon får ett extremt behov under kryssningen
Fabricati diem, pvnc!
eftersom jag inte har något träningsbehov annars har jag mycket svårt att tro att det skulle uppdagas på kryssningen men tack ändå ;)

Är det Silja FESTIVAL - jag hade tidigare slarvigt läst att det var Silja SERINAD!? Har ännu inte bokat. Hur ska man få ens "kostOmedvetna" polare med nu då!? Har själv ingen erfarenhet av Festival - men enligt dem så är detta en skittråkig båt, jämfört med Serinad. Någon som har något positivt att säga om Festival?
Festival är det! :-)
Detta är Festival och den är mindre än Serenad.
Serenad är den som ser ut som ett flytande shoppingcenter.
Gå in på hemsidan så ser du bilder och sprängskisser.
Numer pensionär i Nynäshamn