Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1023 ggr
Margareta
0

25 juli God morgon

Vaknade med huvudvärk för att jag drack för dåligt med vatten igår. Det var varmt och vi kämpade på med att bli klara inför en kortare semesterresa som börjar idag.

Jag skall åka med man och yngsta dottern med vår husvagn några dagar och kommer tillbaka på söndag.
Hoppas ni har det bra här under tiden och att ni tar särskilt hand om alla nya som kanske dyker upp!!!
Den som kommer hit först kan väl starta en ny gommorgontråd?
Då finns det alltid något att skriva i, även för den som inte har något annat på hjärtat just då!!!

Vi åker kring lunch, så fram tills dess kommer jag att slå mina lovar kring dumburken…

Hälsningar

Margareta, sajtvärd

Numer pensionär i Nynäshamn

Citron
0

Här kan jag ge dig ett bra tips, vatten är någonting vi dricker överflödigt av här hemma.

Ofta är det så att man kommer på morgonen upp med en coca cola istället för bara ett packet cigaretter ifrån kiosken. När man druckigt färdigt så ska man inte kasta flaskan. Använd den flitigt genom att fylla den med kallt vatten och ha den med dig vart du än går. Fyll ständigt på varje gång du springer förbi köket eller är på badrumet. Av någon anledning är det godare med vatten om man dricker ifrån flaska, därför dricker man också mer på detta vis. :-)

Hoppas du får dig en trevlig semester, även om den är kort. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Kia
0

Ha en riktigt mysig semester:)

Njut:)

Margareta
0

#1 Det där med vattenflaska är ett riktigt bra tips, fast jag tar nog en Loka-flaskaFlört

#2 Tack!!!

Kelly
0

Njut av semestern även om den låter väl kort, det gäller nu att dra ur det allra göttigaste av sommaren för vintern är så lååång. Vi lever ju bara en gång så lev till 100 % och varje dag, inte igår och inte i morgon utan 100 % idag. Ha det!

catlin
0

Ha en skön semester Margareta!

Matblogg: Chakulas LCHF

*stay calm - be brave - wait for the signs*

Citron
0

Margareta, Loka innehåller ju kolsyra, kolsyra är inte törst-släckande. Byt ut mot kran-vatten! :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Amiechan
0

Fast jag tror hon menade flaskan - hellre Lokaflaska än Colaflaska :D

mawa
0

Ha det så trevligt på semestern, Margareta!

mawa
0

Citron: varför är inte kolsyra törstsläckande?

Margareta
0

#7 Precis, det var colaflaskan jag menade. Vi har alltid varsin liten vattenflaska i bilen med kranvatten, + en termos med kranvatten och is, + en 1,5l pet-flaska med vatten till hunden och katterna.

Jag har redan haft semester i sommarstugan sen midsommar, så det är inget synd om mig. Jag är boende här till 21/8 när skolan börjar även om jag måste jobba lite mellan varven också.

Mervi
0

Ha en riktig trevlig semester-tripp.

Vi har alltid vatten med oss, kranvatten eller kolsyrad. Då behöver man inte ha något annat att stoppa i munnen. Det räcker med en slurk vatten då och då.

Njut av ledigheten.