Äggmjölk + metallisk smak?
Är det någon mer än jag som kunde uppleva en metallisk smak av äggmjölken? Jag vill minnas att Magma höll med vid något tillfälle, men finns det fler? Det har fungerat alldeles utmärkt hittills att använda den samma dag, men om jag försöker spara blandningen över natt smakar det metalliskt, oavsett förvaringskärl.
Och idag smakar den helt nya blandningen (två äggulor och 30 g smör, f.ö.) metalliskt oavsett att jag inte har sparat den. Den är alltså helt färsk. Vilket är lite tråkigt. Någon som varit med om det?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Jag sparar den aldrig mer över natten, känner precis igen det du talar om. Använder den senast inom några timmar.
Fabricati diem, pvnc!
Jag kommer inte ihåg att min skulle smakat metall men jag gjorde alrig så mycket så jag sparade inte till nästa dag.

Jag sparar i flera dgr i kylen och nallar till morgonkaffet. Har aldrig märkt ngt konstigt

jag sparar mitt i flera dagar i kylen utan några problem har ju i kokosfett med.. metallsmak kan ju vara ketosen ? 
Jag funderade på det, men nja… nje…
Smaksätter du med något? Vet inte om det har något samband, men när jag smaksätter med vaniljpulvret (det ekologiska i en liten glasburk som det skrivits om tidigare) så tycker jag metallsmaken blir tydligare.
#6 Magma, nix. Ingenting. Dricker det bara i kaffet iofs. Jag undrar om det kanske är så att jag späder ut eländet för mycket. Fast det borde ju definitivt inte påverka.
Så du känner metallsmaken även fast du bara har det i kaffet?! Då vete tusingen om det inte är metallsmak i munnen som krockar med äggmjölken på något vis ändå…
In my dreams, Magma. Oh, in my sweeeet, sweeet dreams….
Önsketänkande? 
#10 Jo, det skulle jag tro. Men vi får väl se på vågen imorgon. (Envist dricker jag nu upp det sista av dagens äckliga äggmjölk och tror benhårt på fianhs och magmas teori. Ketos. Ketos. Ketos. Glugg, glugg, glugg, gaaahhh…)
Det är rätt tänkt, tankens makt du vet!

jag slänger i lite kanel och en knivsudd vaniljsocker… blir jättegott