Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1929 ggr
zpider
0

Hjälp !

Slog nyss in vad jag ätit i dag på min mat…ja, ungefärliga vikter på det jag ätit…och jag fick en annorlunda uträkning….

90 % fett, 5 % protein och 5 % kolhydrater…

Det kan ju verkligen inte vara bra ?

Kosten i dag ( hittills ) har varit 1 avocado med riktig majonnäs och stenbitsrom, thé med kokosfett, 2 kokospannkakor med några jordgubbar och ca 10 sötmandlar

Jag måste nog få hjälp med hur mycket av fett / protein och kolhydrater jag ska äta…

Är det någon där ute som kan och vill hjälpa ?

Mervi
0

Mer kött,fisk eller kyckling eller ägg. Proteinet är för lågt.

Det enda proteinert jag kan hitta är stenbitrommen och äggen i kokospannkakorna. Det räcker inte.

Som ett exempel, så här har jag ätit:

2 ägg + ca 20 gram smör till frukost, en mugg kaffe + mjölk

1 ägg, 1/2 nötbröd (bakad efter receptet på forumet med 1 ägg och 1 dl mandel) + smör och ost, 1 bit mörk choklad, kaffe

Fläskfile med timjan (receptet finns på forumet) + blandat sallad.

Jag har inte skrivit in detta i MinMat idag men av erfarenhet vet jag att det blir ganska bra.

maxiq
0

Har du tänkt på skillnaden mellan viktprocent och energiprocent när du har räknat? Jag är ingen expert men jag vet att det kan slå fel om man använder fel värden.

Själv räknar jag inte utan går efter: "Ät mest fett tills du blir mätt"

Skrattande

zpider
0

tack för hjälpen !

Men är det väldigt mycket med 90 % fett ?

kalleankasmormor
0

Problemet är nog inte mängden fett utab att du får i dig lite för lite protein.

ebet
0

Jag kör själv på ca 70-80 E% fett.

Du lägger väl till en rejäl biff på kvällen? Då blir det nog mycket bättre proteinmängd.

zpider
0

Tack för all hjälp ! Jag ska absolut bättra på proteinet ! Nu blir det en gigantisk kycklingfiléSkrattande

kalleankasmormor
0

Det låter bra! Smaklig spis!

Mervi
0

Det blir 90 % fett om de andra , proteinet och kolhydrater, har låga värden. Och det har de i ditt fall. Om du ökar proteinerna så sjunker fett % automatiskt.

zpider
0

Förvånad okej ! vilken tur att jag kan vända mig till alla er när jag drabbas av akut hjärn-smältaSkrattande.

Mervi
0

Det är lurigt med alla dessa gram och procenter.