Transfetter på tv4
Kollade just på tv4 och såg ett inslag om transfetter…..
På bordet står ett fat med kakor och ett paket smör och en 3:a grädde. Representerade är livsmedelsverket och en kommunrepresentant.
Livsmedelsverkets representant påpekar direkt hur farligt det mättade fettet är och blandar friskt mellan transfetterna.
Är kriget i full gång eller har de så dålig kunskap om olika transfetter?

De har så dålig kunskap om transfetter.
OCH kriget är i full gång
Fabricati diem, pvnc!

Jag har mailat Nyhetsmorgon och sagt precis detta.. Blir så trött på att man blandar ihop mättat fett, naturligt transfett med konstgjort. Förstår att folk som inte har läst eller tagit reda på bakgrunden blir förvirrade. Annars var mannen bra tyckte jag, han var klar o rak. Vad jag inte förstår är ,varför Livsmedelsverkat har ett sånt motstånd mot förbud för transfett? Borde ju vara bra mycke enklare, när det är en noll-vision dom ända har, enligt henne,
"Livsfarliga verket" har väl någon expert som inte gillar förbud av transfetter på grund av lön från de som framställer dem…
LCHF hälsningar
.

Det man blir trött på och förvånas över är livsmedsv. är så rädda för förbud transfett och samtidigt tjatar så om hur farligt det mättade fettet är. Tänk om de kunde göra precis tvärtom i stället. Det var ju som mannen i inslaget sa att t.om i NY har de insett faran med transfett, medans Sverige gör inget alls.