Ansamling/utrensning av gifter
Med tanke på dels
- hur mycket mindre artfrämmande ämnen vi med nya kosten konstant förser kroppen med, och dels
- hur mycket lättare det blir för kroppens organ att handskas med de gifter vi ändå får in (via vatten, luft och trots allt till viss del fortfarande mat) genom att alla organ (och i detta fall inte minst våra UTRENSNINGSorgan) fungerar så mycket bättre
så har jag följande två undringar:
- Sedan vi har rensat ut alla gifter, kommer nya gifter som kommer in i kroppen att helt enkelt rensat ut lika snabbt!?
- Är den inlagring av gifter i vävnader som drabbar nutidsmänniskan inte så naturlig som vi tror - utan något som ska betraktas som en reservlösning som kroppar tar till endast under perioder när inlagringen av nya gifter är större än vad de funktionsnedsatta utrensningsorganen (och andra organ) klarar av att hantera!?
Någon?

2. tror jag.
Fabricati diem, pvnc!

Inga fler som i alla fall vill spekulera!? Kan det vara så fantastiskt som jag funderar!?
Jag menar - varför skulle vi lagra in gifter i div. olika vävnader, när vi de facto HAR utrensningsorgan, och dessa också verkligen rensar ut en del gifter… Frågan är väl egentligen bara om den mängd gift som vi regelbundet får i oss trots "perfekt kost" sedan vi rensat ut det mesta av tidigare inlagrat gift, är tillräckligt liten, för att våra då "återställda" organ och framförallt utrensningsdito, ska klara av att rensa ut gift i lika hög takt som nya gifter kommer in!?

Jag tror att inlagringen av gifter kommer sig av att reningsorganen inte hinner med att ta rätt på allt, då det kommer nytt hela tiden.
Och när jag läste det du skrivit lite mer noggrannt, så kan jag nog säga som greensis: 2 tror jag
En liten annan kommentar. Begravningsmänniskor har märkt att 'döingar' inte längre multnar på samma sätt som förr. Kropparna är så stinna med alla konserveringsmedel man fått i sig från maten, så de blir snarare mumifierade numera. Är det bra det? Skulle inte tro det. Undrar just vad som kommer ut i naturen genom detta?

#3 Tacka vet jag kremering!
Fabricati diem, pvnc!

Vad skojigt, då behöver vi snart inte begravas, utan kan ställas bara i långa rader, eller i grottor som kärnavfallet. Vi blir väl lika giftiga.