Bra "färdigmat"
Undrar vad man kan köpa i affären som är okej att äta enligt denna kost.. alltså färdiga grejer, några speciella märken? Vore toppen om det fanns typ en lista, lite jobbigt att gå igenom varenda pryl när man är o handlar :) såvad har ni hittat? vad som helst..

Det mesta jag läser innehållsförteckning på är fullt av tillsatser. Det gör att de resultat som jag uppnått snabbt försvinner. T.ex. har jag ätit salami, chorizo med grönsakssallader ganska ofta och nu har vikten gått upp 2 kg, utan att jag märkt det. För mig funkar bara strikt LCHF-kost och inget färdigköpt!
Jag äter Böklunders knackwurst ibland. Oftast hittar jag inte någon färdigmat som passar. Lagar maten själv.
Min man är glad för korven vi hittat.

Det beror nog lite på hur känslig man är, vad man kan rekommendera. Likaså hur mycket man känner av sötningsmedel, glutamat och liknande. Det finns en tråd om Lunch utan kök som handlar om snabbmat man hittar ute.
Jag äter gärna rå lövbiff med färdigt kryddsmör och babyspenat till nödlunch på jobbet, men det är inte alla som gillar rått kött. Ett annat snabbalternativ är pastasallader som finns överallt och peta bort pastan, men det kan bli ganska lite mat kvar. Kebabsallad och hamburgare med sallad på grillmojen funkar för en del, de innehåller dock potatismjöl så är man väldigt känslig går de bort.
Fabricati diem, pvnc!

-färdiggrillad kyckling/revbenspjäll
-salamikorv
-ost
-nötter
-färdiga sallader
-fet yoghurt o färska bär
ja fortsätt gärna på listan
ICAs Bratwurst borde vara godkänd, särskilt om man fettar upp den lite, kanske med smör. Bara 2 kh, 12 protein, 22 % fett (ungefär….om jag minns fel…).
Rökt lax finns ju åxå färdigt, men är lite dyrare mat..
Färdiggrillad karre, kyckling, mm
Tonfisk, Makrill i tomatsås, sardiner, räkor i lag eller frysta räkor.

De där färdiggrillade sakerna i affärerna är ju fulla med E och annat skräp. Jag prövade grillad kyckling förra veckan, och tog bort skinnet för att slippa tillsatserna, men det drog igång suget direkt. Är väl känslig antar jag. 

Creme Fraiche direkt ur burken, grillad kyckling med majonäs till, ostar, fyllningen på en pizza, kebab utan bröd och pommes, hamburgerkedjan Max lowcarbburgare, andra hamburgare utan bröd till, jag tror att det finns hamburgare av rent nötkött i frysdisken, Lycas friterade fläsksvålar + en del som nämnts tidigare i inlägget. Keldas kylda soppor innehåller en del E-nummer men är smakmässigt OK om man fettar upp dem grädde eller creme-fraiche. Sen är det ju upp till var och en vad man tål och vill äta.
Färdig skivad rostbiff brukar jag köpa.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk