Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 4139 ggr
Stenbockstjej
0

Carbzone.se

Hejsan.

Nån som har koll på chokladen man kan beställa på carbzone.se

Tycker det verkar vara mycke kolhydrater i den, plus att det står så mycke annat konstigt som jag inte förstår. Är den bättre än Lindt chokladen man kan köpa på Ica? Tänkte bara ha om man tex ska göra nån efterrätt eller nåt?

Jennix
0

Är det inte mycket sötningsmedel i deras grejer? Har för mig vi har diskuterat det förut…

Vissa föreatg glider ju på LowCarb-vågen och tror att sötningsmedel är helt OK. Atkins har ju produkter som det är en massa grejs i, även om jag tycker att själva metoden inte går ihop med just dom produkterna…

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

[cat_allis]
0

Köpte deras choklad på hälsomässan förra året.. den var god, men jag åt upp hela kakan direkt och ville ha mer..
Tror jag triggas rätt bra av sötningsmedel så troligen det som drog igång mej.. har aldrig mer köpt den..

Taktur
0

Hej ! Jag köper en choklad på Ica i Sala. Den heter :

Prestige of Belgian 85 % dark chocolate 100 g´s kaka

Innehåll/100g : 550cal    9,4 protein    49,7 fett      16,2   Kh

En ruta är 10 g

ButterflyEffect
1

LowCarbSpecialties.com säljer en choklad som är utan kemiskt sötningsmedel, tror de har Stevia i. Nackdelen är att man måste skicka efter från USA, och man kan bara köpa en låda med minst 12 kakor i (ca 400 kr inkl frakt). Jag har beställt och väntar nu med stor spänning!

silvertopp
0

Linds har en 99% chokolad (säljs på centralen i Göteborg) jag tycker inte att den är så god. Men den innehåller så gott som inget socker och man äter bara en liten bit för det räcker. Men på orienthuset (Göteborg) säljer dom en 89% chokolad som är jättegod. Den inehåller ju lite mer socker men man kan ju festa till med en liten bit på helgen.Low-carb chokoladen innehåller lika mycket socker som en vanlig  chokoladbit men den är dyrare.

ButterflyEffect
0

#5 Men om det är lika mycket socker i LC-choklad som vanlig skulle det ju innebära att jag skulle gå upp i vikt om jag äter LC-choklad med (rent logiskt). Men det gör jag inte. Hur fungerar det?

silvertopp
0

Men det står väl på hur mycket kolhydrater den innehåller?

Marylojs
0

Men Jennix… det ÄR ju helt ok för vissa. Jag kan t ex äta atkins choklad och bars utan att gå upp i vikt och trigga sug.

silvertopp
0

Jag håller med Jennix,,,,själva produkterna går ju inte ihop med iden………..

Jennix
0

#8  Det var inte det som var min poäng. Flört 

Vad som är OK är individuellt och man får prova sig fram vad man mår bra av. Jag kan till och med gå med på att alla kanske inte mår lika bra av kött som jag gör.

Men poängen var, att enligt Atkins böcker så är han ju emot kemiska tillsatser i maten. Han talar om stevia, inget annat. Ändå är de produkter med hans namn fulla av kemiska tillsatser och INTE Stevia.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

silvertopp
0

Men Atins går ju lite ut på att inte äta socker och då skall man väl inte sälja chokoladbitar under Atkins namn.Fot i munnnen

silvertopp
0

Ett tips från mig om man är sugen på godis mmm. Ät Linds 99% chokolad, den är jätteäcklig och efter en bit vill man inte ha mer och suget har försvunnit.Glad

fiffi86
0

Jag köper carbzones bröd när jag är i stockholm och stoppar i frysen!

Det är jättegott och det finns både en mörk och vit variant.

Jag äter det absolut inte varje dag men till helgen kan det vara gott att göra två pizza-mackor eller käka en rostad brödskiva med ost till frukost!

Oluf-56a
0

ja du silvertopp, tycker du 99% är äcklig så är du socker beroende fortfarande. 99 % är ju jätte god.

silvertopp
0

Nej oluf  jag är absolut inte sockerberoende…..Oskyldig det att jag tycker att lindts 99% är äcklig har vä inte med det att göra…..Om inte jag tar fel skrev du något om pitzzor……………

Oluf-56a
0

#15# Jag pratade om Kebabsallad, inte för vad jag vet det har med choklad att göra.

Tycker du har rätt underliga inlägg, är du här på kolhydrater för att driva med oss eller…?

silvertopp
0

Näää nu tycker du går för långt jag har inga konstiga inlägg. Narturligtvis driver jag inte med någonFundersam

magma
0

Underliga inlägg eller ej, så bör allas sätt att uttrycka sig respekteras så länge skrivreglerna, "forumandan" och god netetikett följs. Även om det kan spreta ibland så får alla som på Kif delar stjärterum plats, inte sant?Glad

Jennix: i Atkins bok så rekommenderar han ett sötningsmedel som heter "Splenda", vad det är har jag inte full koll på- men jag tror inte han var så anti mot kemiska sötningsmedel som man kanske kunde önska.Fundersam

blodtopp
0

Splenda är samma sak som sukralos, och det är det som används i alla Atkinsprodukter.

Och jag tror inte att det är mr Atkins själv som bestämmer vad som ska vara i hans produkter numera. Han är väl död sen några år? Nu är det nog nån som rider på hans namn inom livsmedelsvärlden och antagligen struntar i att han själv inte ville ha kemikalier i maten.

Han dog 2003 hittade jag info om nu.

mojmoj
0

Den choklad jag äter från Atkins är en ren chokladbar på 30 g. På innehållsförteckningen står varken sukralos eller splenda angivet utan endast maltitol. Hur kommer det sig?

Aniara4
0

Alla är olika. Själv undviker jag gärna kemiska sötningsmedel, inte minst för att jag tycker de smakar rätt äckligt.

Min choklad "of choice" är Lindt 85%, jag tycker den är god och innehållsförteckningen är den mest attraktiva av alla chokladkakor på mitt ICA i alla fall:
Kakaomassa, kakaopulver, kakaosmör, råsocker, naturlig Bourbon vaniljstång. Näringsinnehåll: 530kcal, 46g fett, 11g protein och 19g kolhydrat per 100g. Alltså inget om man vill hålla sig under 5%kh, men en ruta då och då (knappt 2g/ruta) funkar i alla fall för mig.