Ner 8 kg på 16 dagar
Ja, det var förra året vid denna tiden. Och jag har hållit vikten där, om man säger så (inte gått ner mer inte heller upp).
Idag kom jag på vad jag åt för något och hur jag gjorde.
Frukost: 2 ägg med smör och 3-4 skivor bacon
Middag: Broccolimos; ca 3-400 gr broccoli mixades tillsammans med ca 50-80gr smör och med salt och peppar.
Sen behövde jag inte äta mer!
Varje dag gick jag stavgång i 1 timmas tid.
SÅ - nu börjar jag med det igen!
Tjolahopp!
// Shintaida

Lycka till. Funkade det förra gången kanske det funkar nu, också. Håller tummarna
Fabricati diem, pvnc!
Härligt. Skön inställning. Håller på dig!!
Tack så mycket!
Skönt att jag mindes vad jag åt, för jag hade glömt att skriva upp det! 
// Shintaida

Inte för att jag vill vara negativ i onödan, men det låter som att du åt extremt lite protein och väldigt få kalorier? Äter man lite protein och lite kalorier totalt är risken för att man förlorar mest muskelmassa väldigt stor. Och att man lätt går upp i vikt igen.
Det viktigaste är trots allt inte att förlora vikt utan fett i långa längden.
Visst kan det kanske fungera som en kickstart, men det är knappast hälsosamt i längden. Tänk på att du behöver bygga upp en ny kropp istället för att svälta bort den gamla!
Glöm inte bort att ta hand om dig själv när du ser kilona rasa på vågen…

Jag tyckte det lät lite enformigt. Kan inte vara bra i längden att äta samma mat. Hur länge gjorde du det? Var det bara några veckor?
#4 Ulf_S
Förra gången jag gick ner 8 kg på 16 dagar, så har jag fått behålla den vikten. Har inte mått dåligt alls av det. Och inga av dom kilona har kommit tillbaka på ett ÅR. Trots vissa utsvävningar.
Det är när jag äter REN LCHF som jag verkar stå stilla i vikten och måtten, förutom runt midjan. Där har jag förlorat 11 cm. Men jag vill se resultat på resten av kroppen också.
Jag lovar att jag ska komma ihåg mig själv under tiden! 
// Shintaida
#5 Gejsa
Jag åt det i drygt tre veckor, sen började jag med ren LCHF igen och stannade i vikten.
Visst, ibland blev det tjatigt, men jag såg RESULTAT som jag hållit! Det är det värt, tycker jag!
// Shintaida

Ja, 3 veckor kan man nog stå ut. :)

Pulver är värre - det blir man inte mätt av.
// Shintaida
Lycka till Shintaida. Va då några veckor är det väl värt det om det ger resultat. ska bli spännande att höra hur det går.
#11 Inke
Jaaaa, jag kan knappt bärga mig! *fniss*
För jag vet att det kommer att funka denna gången också.
Så SKÖNT att veta att något funkar utan att man behöver fundera över något. *pust*
Och MÄTT blir man!
Förra gången slutade jag för att vi började åka MC, så det kom av sig. Sen har jag glömt bort det tills nu. För nu är det dags för MC igen. 
// Shintaida

#9# Fast pulvret har olika smaker.