Mat på resa
Hej igen alla!
Nu är jag hemkommen efter en vecka i Stockholm. (Kul att vara här igen!)
Kunde inte hålla mig utan ställde mig på vågen direkt - dumt, jag väger mig på morgnarna annars. Men - minus fyra kilo är det nog i alla fall, under knappt två veckor varav en på resande fot. Inte så radikal viktminskning som du Fibblan (du e bäst! - hur tusan GÖR du???) Men jag är nöjd. Har unnat mig både hallon och Gruyere (skitdyr hårdost) och har klämt en MASSA vispgrädde. Annars har det blivit lax mest varje dag. Jag äter ju inte kött så jag tar de fetaste fiskarna i stället. Nån som vet hur fetthalten står sig i förhållande till fett kött? Jag brukar ta lite sallad och en creme fraiche-sås till. Verkar bra?
Jag tog ditt råd Margareta och hade tonfisksallad med på tåget. Med ägg och avocado. Sen flödigt med majonnäs på. Min resgranne hade observerat detta och kanske tänkt ett och annat. Fetknopp som inte begriper bättre än att vräka i sig fett, jojo… Men efter ett par timmar kom vi in på Annika Dahlqvist och min nya diet. Och när jag förklarade att det faktiskt var en mycket medveten mängd majonnäs blev hon blev så intresserad att hon skulle kolla in Annikas blogg. Hon tyckte detta lät som en underbar diet. Och det är det ju!
*stay calm - be brave - wait for the signs*
Kul att höra och välkommen tillbaka!
Numer pensionär i Nynäshamn

Tack! Jag har faktiskt tänkt på er ofta i min datorlösa tillvaro och undrat vad ni pratar om. Knäppt vad fort man vänjer sig vid bra grejer - som den här listan!

Det är ju jättebra minskning du gjort Catlin. Ja hur jag bär mej åt vet jag inte, det bara blir så*S* Jag äter 2 mål varje dag. Frukost och middag. frukost omelett med bacon och rikligt med cream fraich. Middag kött eller falukorv, fisk eller vad som finns. Jag gör alltid egen "sås" på cream fraich och Bonjour med olika smaker. Rikligt med sallad till som gärna ska innehålla okokt blomkål.
Och så mängder med vatten och ett antal koppar kaffe med mjölk.
Jag tar inget mellanmål.
Är det någon skillnad på hur ni andra äter?
Jag äter frukost, lunch och middag. Det har liksom blivit så. skulle säkert klarat mig utan frukost många dagar.
Jag tycker du fixat en jättebra minskning.
Mellanmål för mig är en kopp kaffe på förmiddag och eftermiddag, jag tar en skvätt vispgrädde i mitt kaffe. Sås på creme Fraiche + bonjour-ost låter jättegott. Tack för tipset.

Det blir tre mål för mig också, nåt annat skulle vara otänkbart. Ändå är jag så otroligt mycket mindre hungrig än förr, då var jag *desperat* efter mat och mådde illa om jag inte fyllde på. Nu kan jag gå hungrig i flera timmar och tycka att det är ok. En annan, ny slags hunger som är mer lätthanterlig. Skönt. För jag känner nog ingen som är lika hungrig som jag… 
Jag fick en annan idé som jag startar en ny tråd på…
Jag börjar också en ny tråd om hunger…