Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 4091 ggr
shintaida
0

Baken & buken minskar inte

Nu undrar jag om det är fler som INTE minskar något nämnvärt om baken o buken?

Min midja har minskat 12 cm på en månad. Jag vill ju inte ha en getingmidja!

Ska jag börja med situps för buken….baken vet jag inte vad jag ska göra med! Den bara sitter där och ser dum ut! Skrattande

// Shintaida

greensis
0

Har du mycket kvar att gå ned? I så fall, ge inte upp än!

Så där gjorde min rumpa när jag gick ned - det var det absolut sista som gav med sig, ihop med gullfiberisoleringen runt låren. Jag fick slank kropp, med definierad inbuktning nedanför bröstkorgen, insvängd midja, rubbet. Men häcken bara tittade tillbaka och undrade Vem? Jag?! Du kan inte mena allvar!

Det som till slut fick det mesta att släppa var faktiskt äta mycket ihop med träning. Netto kanske det var kaloribantning, men det fungerar inte för mig att bara skära ned på portionerna. Då stretar kroppen emot. Jag sprang och gympade av mig rumpan, men åt stadiga lchf-mål: kött, grönsaker & feta tillbehör. Tränade lite riktad styrka hemma ibland, med kroppen som vikt eller med små hantlar, mot överkropp och lår-rumpa-midja.

Så kontentan av detta är ungefär, fortsätt och ge dig inte.

Fabricati diem, pvnc!

shintaida
0

Jag har 18,3 kg kvar att gå ner. Jasså, lilla rumpan är seg! *ler*

Ja, mina lår är som Dina var. Vill INTE släppa taget om lilla Mor!

Har försökt att skära ner, men då blir jag hungrig istället och jag äter som jag "ska". Alltså LCHF.

Ja jag ska fortsätta och inte ge mig. Skam den som ger sig!

JO, jag tar en promenad varje dag på en timma minst. Men det tar väl ett tag innan DET visar nåt.

Tack, Greensis!

// Shintaida

vanillalatte
0

Undrar om det ofta är så att fettet på magen minskar först? Så är det för mig iallafall. Även fast jag har möe fläsk :) runt låren och på rumpan. Så varför väljer kroppen att förbränna fettet på magen först då ? Vad kan det bero på egentligen?

Wildrat
0

LCHF rättar till hormonerna och kvinnor ska ha sitt fett på rumpa och lår inte på buken, som reserv inför barnafödande. Jag tror det är därför magen går först. På mig är det också den som kom sist så det är väl lite "sist in, först ut" också…

shintaida
0

Ingen aaaaning, Vanillalatte!

På mig minskar inte själva magfettet, utan det är midjan (ovanför) som minskar. Önskar att det var magen också inklusive rumpan!! För när jag skrattar guppar magen på mig! PINSAMT!

(slutar snart att skratta högt och hjärtligt. Tar till lite fniss kanske)

// Shintaida

Uttelille
0

Jag har ju som sagt gått upp lite, men jag tycker att fettet har satt sig på buken istællet!!! Hade næstan tænkt att skapa en tråd om det, men det behøver jag ju inte då…

Men det ær vældigt konstigt att det satt sig dær! I och før sig på hela kroppen, men  mest på buken. Men det kanske ær situps som behøvs, och mer træning. Har ju precis satt igång med træningen, och dessutom ætit kosten 1, 5 månad snart. Så jag kanske får ge det lite tid?

/Tina

Lehane
0

Så midjan minskar, men inte magen? Hur då? Eller har du en lätt rundad liten bula under naveln? Det är också helt normalt att ha när man är kvinna.

shintaida
0

#7 Lehane

Det är en STOR bula/kalaskula under naveln som jag kämpar mot. Den hänger liksom neråt, så jag riskerar att få psoriasis eller infektioner där i vecket. Men det är väl till att börja göra situps så jag stärker magmusklerna, eller?

Hur midjan kan gå ner så mycket har jag ingen aning om.

// Shintaida

Marylojs
0

Situps i sig punktförbränner inget fett på magen, det gör bara magmusklerna starkare och stabilare.

sussie
0

Man kan som ni märkt inte sjäv bestämma var fettet ska kapas. Om man kör massa sittupps så är det inte alls säkert att magen minskar däremot blir den stark!

sarahn
0

Samma här!

Min midja har oxå minskat i omfång trots att det knappt fanns nåt att ta av, men fortfarande sitter fläsket kvar runt mage, rumpa å lår.Dessutom har jag lagt på 2 cm runt magen. Men jag får väl ge det lite tid jag me.

Har bara ätit kosten i 1,5 mån.

miagumman
0

Jag hade oxå tänkt fråga om detta! Min midja blir mindre och mindre men magen den " still going on! " Nu har jag ingen kalaskula och är inte överviktig men jag undrar varför jag snart är "skinn and bone" på midjan och magen inte vill hänga på?

Måste oxå stolt tillägga att jag nu ätit lchf i ca 2,5 mån och har på den tiden gått ner från 66 kg till 61!Glad Jag är 166 cm över havet och min normala vikt är mellan 58-60 kg, så nu är jag snart i mål gällande den biten. Frågan är ju om jag ska fortsätta äta så här nu eller inte ? Blev lite konfunderad när jag  igår hörde Annika säga att lchf är till för överviktiga personer som inte kan motionera….Lät som om vi andra i stort sett kunde äta som tidigare med den skillnaden att dra ner bara lite på kolisarna….

Boos
0

Jag är oxå ny har ätit så här sen januari.Är 163 cm och väger 62 kg så jag är inte överviktig men tänker inte sluta äta så här. Mår så KANON av denna kosten.Och jag äter ganska strikt Inte många kollisar här inte.Kerstin

Gronstedt
0

Midjan minskar när fettet inuti buken släpper, och det brukar släppa när kortisolet minskar (rätta mig nu, Pasi Flört) i kroppen - vilket det gör om mår bättre. Det kanske är därför "stressfettet" släpper först?

MaMaMade
0

Därför jag har problem kanske? Det jag vill bli av m sitter på magen o rumpa, lite på låren. 162,5 o 65 kg…behöver inte bli planka igen men äppelkaggen är otroligt ivägen! (Skulle kunna stå ut m en kupa mindre upptill också!)

vanillalatte
0

fast min mage har minskat men kärlekshandtagen/ o det under  vill inte ge med sig…än Flört

Aniara4
0

Samma här som för er andra. Midjan är det som har minskat mest radikalt (se mitt fotoalbum), enligt "sist in, först ut"-principen. Men höfterna och hängbuken är sig fortfarande rätt lika…

ebet
0

Det är ju snyggt med getingmidja! Praktisk också, så man vet var man ska sätta skärpetGlad

blodtopp
0

Hmmm. På mig är det låren som minskat först och mest. Magen och midjan är samma. Stussen har minskat lite mer. Men jag tror det har att göra med att när jag la om til lchf så var jag inne i en j***igt stressig peroid med sjukskrivning och FK-problem, så det gör ju sitt till. Fast nu har jag inte vägt mig på snart 4 veckor, och jag ska låta bli ett tag till =)

[Alpha44]
0

Tycker att ni med minskade midjor ska vara överlyckliga! Om jag går ner 5cm i midjan kommer jag att skratta varje dag.

Skulle jag gå ner 12 cm så vore jag salig!

sarahn
0

#12 miagumman!

Jag är lika lång som du och väger 66kg som du gjorde fr början. (min målvikt är 60-62kg)

Har ätit denna kost i ca1,5 mån och det händer inte mycket med omfånget förutom att midjan har minskat men mage, lår och rumpa står still.

Skulle du kunna ge ex på vad du äter under en dag? ungefärlig mängd.

ha d bra!

Sarah

miagumman
0

Hej sarahn! En dag för mig i matväg kan se ut så här:

Morgon: Ett halvt pkt bacon + äggröra gjord på 2 ägg och en skvätt grädde. Ibland puttar jag i lite mjukost oxå! Kaffe med grädde och en flatbrödmacka med smör och ost. Ett stort glas vatten. Det står jag mig på lääääänge!

Mellanmål ( om jag är bland folk och det ska fikas ): Kaffe med grädde + en flatbrödskiva med smör och ost eller en skiva nötbröd med samma pålägg.

Lunch: Kallrökt lax med ägg, majonäs och avocado. Ett stort glas vatten + kaffe med grädde. I bland en bit mörk choklad.

Middag: Kotletter med vitlökssmör och coleslaw samt ett stort glas vatten. Är det helg blir det ett glas vin eller två samt ibland även tex pannacotta till efterrätt!

Kvällstugg: Grekisk youghurt med hallon eller grädde, The och en skiva nötbröd med smör och ost, några bitar vattenmelon + skinka och ost mm

Jag dricker oxå mer vatten mellan måltiderna.

Ja så kan en matdag i miagummans dag se ut! Hoppas du finner ut ett sätt som funkar för dig! Glad

sarahn
0

jätte tacksam för ditt svar!Glad

Jag inser nog att jag kanske äter för lite fett. Ska öka på mängden och se om det sätter fart på förbränningen.

- Sarah

Halvdansken
0

Kul att läsa tråden, för jag har märk samma som många andra. Midjan minskar (på sidorna, liksom) men kalaskulan är kvar. Trodde det var jag som var underlig. Benen är också smalare.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

yvispyvis
0

Som äppelformad kvinna med 20 kg övervikt, blir jag glad när jag upptäcker att det börjar bli en antydning till midja! Det var länge sedan… Jag har följt kosten i nio dagar nu och gått ner 3 kg. Jag mätte mig runt navelhöjd och runt bysten och det är faktiskt någon cm redan! /yvonne

Inke
0

Jag har lika många centimeter runt midjan som min vikt plus 10cm,F.n 81kg midja 91cm. Jag har bara någon cm mellan revben och höfter så någon getingmidja blir det inte. Men en platt mage när jag ligger ner vore bra. Och lite allmän uppstramning.Jag har minskat 5kg på 8,5 v. Min målvikt är 70 kg och sen får jag se.