Skakar och darrar?
Har ätit LCHF näst intill konstant i någon månad nu. Äter multivitamin också, så jag tror inte det är någon sådan brist.
Den senaste veckan har jag upptäckt att mina muskler börjat bete sig lite underligt. När jag gör något som på minsta sätt involverar kroppsarbete börjar ben och armar darra och skaka. Ungefär på samma sätt som när man tränat hårt och har träningsvärk, eller när man gjort någonting ansträngande länge och sen slappnar av (typ när man burit en tung väska långt).
Är det någon som känner igen sig i det här?
Jag måste iväg snart, men tänkte att jag kan skicka ut frågan i cyberrymden och se vad ni tror.

Muskelkramper, darrningar, till och med härda hjärtslag, rapporterar folk in att det hjälper med magnesium. Det är något med att lchf-kost, åtminstone i början, gör att man kissar ut magnesiumet. Om du vet att du haft stor… vätskegenomströmning kan du kanske testa. Jag äter också en multivitamin, men när jag striktade till mig och fick hjärtklappning och muskeltrötthet skaffade jag enklaste magnesiumtuggtabletter från Apoteket, och då klingade det av. Tar en de flesta dagar men inte alla, och tänker trappa ner snart.
Annars - om du inte haft känningar tidigare - kan det vara omställningsproblem, och då går det över, även om du mår s**t under tiden. Det gissar jag för att du skriver att du ätit lchf i någon månad - 3-6 veckor är "riskzonen" för de flesta.
Fabricati diem, pvnc!

Jag vet att jag fick de symptomen i början, då drog jag ner på kaffet, och det gick över… nu vet jag ju inte om du dricker kaffe…
Märkte också att jag fick liknande symptom då jag började med kokosfett, har dragit ner konsumtionen till max 2 teskedar per dag, och det fungerar… jag vill ändå ha de där 2 teskedarna, för att må bra…
"still lost in space and time"

Om du gjort en långsam omställning kan det vara omställningsproblem fortfarande.
Det kan också vara magnesiumet som är boven eller kanske en lätt vätskebrist.
Kosten medför ju bla att kroppen balanserar sig på en lägre nivå av kroppsvätska vilket i början kräver lite anpassning

Så enkelt att skylla allt på omställningen… men det stämmer förmodligen. Småjobbigt iaf.
#2 nej jag dricker inte kaffe, men te. Kokosfett använder jag väldigt lite. Känner inte behovet att fetta upp maten så mycket. Får i mig tillräckligt ändå.
Jag är inne på min 6:e vecka, äter strikt, och har mått ordentligt dåligt i snart 10 dagar. Ont i huvudet och precis som du är jag skakig och darrig och därtill emellan varven hårt bankande hjärta. Värst på förmiddagen, det lugnar sig under dagen.
Började med magnesiumtillskott för tre dagar sedan, och kanske känns det lite, lite bättre.
Övertygar mig själv strängt att det är omställning, och snart börjar vikten rasa …

Jag ställde också om från ena dagen till den andra, med rejäl trötthet efter ett tag, men det gick över. Jag lovar.

Får hoppas på det. Både vikt och måttband står ju still men jag har ju inte många pannor att gå ner heller så det är väl inte hela världen.
Ställde också om rätt snabbt. Tog det över en dag eller två.
Antagligen omställningensproblem ja. Jag tycker också att du ska testa magnesium, dom som finns i hälsokostaffärer på 400mg, den på apoteket har för låg dos.