Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1840 ggr
m4r13ll3
0

Äter jag för mkt?

Jag började för 3 dagar sen & jag är väldigt skeptisk på om jag äter för lite/mkt.

Frukost: 3 stekta ägg & ca 70gr bacon                                        Lunch: Köttgryta m grädde & coleslaw                                              Middag: Stekt Lax, majonär & blomkålspur´e                                  Kvällen grädde mixat med hallon

Men hur ska jag veta om det är för mkt?

Hur mkt protein får ett livsmedel innehålla?

Aniara4
0

Låter bra i mina öron. En del kommer att säga att de inte skulle kunna äta hallon och grädde varje kväll, men för andra är det inget problem. Man får pröva sig fram. Håller du dig mätt och nöjd hela dagen? I så fall är det lagom.

Vill du kolla näringsinnehållet lite noggrannare kan du ju alltid registrera på minmat.net.

molana
0

Välkommen hit!  Skrattande

Du hittar MinMat under länkar här ovan.

ebet
0

Huvudsaken i början är att man inte är hungrig och inte övermätt, utan precis 'ohungrig'. MinMat är bra, jag har använt i ngr dagar, sedan lär man sig att höfta. I efterhand upplevde jag att portionerna minskat ordentligt.

Så nu efter 4 månader skulle jag inte kunna äta så mycket som du skriver, men mängden mat beror på så mycket. Numera ett ägg är mer en nog för mig, med ngr skivor bacon eller korv

andreas0
0

Ät tills du blir mätt så blir det inte för mycket eller för lite. Fortsätter du att äta fast du är mätt kan det bli för mycket. Går du hungrig så är det för lite.

Så enkelt är det. Jag tycker det ser bra ut som du skriver.

MaMaMade
0

Välkommen hit! Glad