Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-recept-på-kötträtter
Läst 3368 ggr
maf55
0

Recept - hemmagjord Chorizo

Jag har sökt och sökt på internet för att hitta bra korvrecept som inte innehåller någon stärkelse och detta recept är det enda jag har funnit. Jag har inte gjort korven ännu då jag fortfarande har min matberedare i flyttpackningen, men kanske någon känner sig sugen att pröva?   Chorizo De Touluca För 5-6 personer;   ½kg fläskkött 50g chile ancho 15g chile pasilla 175g ister ½ gul lök 1dl vinäger 1 vitlöksklyfta 1 nypa kummin 1 nypa kryddnejlika 1g vitpeppar 1g kanel 1g malda korianderfrön 1g orégano 3g paprikapulver fjälster av gris salt   1. Fläskkött och ister hackas mycket fint 2. Rosta, skala och ta ur chilen och kör den i en matberedare tillsammans med övriga ingredienser, vinäger och salt 3. Blanda detta väl med det finhackade fläskköttet och istret 4. Fyll det ordentligt utrtvättade fjälstret med denna blandning och knyt av till en korv var tionde cm   Korven blir godast om den serveras grillad.

Margareta
0

Korv har jag tänkt göra också i bist på bra köpekorv.

Vi gjorde korv till jul när jag var barn så det får väl bli nästa jul…

Numer pensionär i Nynäshamn

nobban7
0

Ska jag prova nån gång när jag känner mig överambitiös. Det händer, men inte så ofta.

gejsa
0

#1# Godkänd korv finns ju att köpa på Lidl.

avant
0

Hur hackar man enklast fettet och köttet, vilken konsistens ska det bli? Kan man använda kvarnen på hushållsassistenten?

edit: och fläskfärs ist f fläskkött?

I_Svea_I
0

Tips på vart man kan få tag på fjälster?

nobban7
0

i frysdiskarna brukar det finnas

MaMaMade
0

Man kan beställa från Nima, sök på tarm:

http://www.nimaab.se/