Ny här och vill ha råd!
Hej! Jag är också ny här och nyfiken på denna metod.
Jag heter Anna och är 27 år och har i princip alltid vägt lite för mycket.
Jag har försökt att äta enligt lchf nu i ett par veckor och jag tycker att det känns bra.
Jag har varit med i viktväktarna flera gånger och jag har hört och läst att det tydligen ska vara svårare för kroppen att gå ner i vikt då? Är det många som har erfarenhet av det?
Vad ska man göra om man inte går ner i vikt? Hur lång tid kan det ta innan det händer något? Jag är tacksam för alla tips och idéer eftersom jag är en relativ färsking på området! :)
Anna

Hej och välkommen!
För att få tips kan du söka runt här på forumet, finns massa bra tips som redan är nedskrivna. (använd sökfunktionen eller läs under "LC-kost för nybörjare)
när du gjort det kan du även läsa böcker. Jag älskar skaldeman's GI-Noll! som innehåller massa recept och tips för LCHFare. Rekommenderar även böcker av A.Dahlqvist och L-E Litsfeldt. =)
Lycka till!
Tack för tipset!
Jag har suttit här en stund nu och kollat runt! det står mycket bra saker. Man får en lite push i rätt riktning när man läser alla inläggen!
Jag har inte hittat nån som viktväktat och som börjat med detta! Jag vill veta hur det gått för er!
Anna

jag har också varit med i VV ett par gånger för ett antal år sedan-jag gick ju ner i vikt men upp igen efteråt som vanligt…nu har jag inte de problemen längre-jag går ner stadigt i vikt,äter gott och är inte så fixerad vid mat som jag var på VV-tiden"hur många points har jag kvar….oj 4 st…vad kan man då äta…jippii två knäckebröd-vad mätt jag ska bli"…VV-kosten är en kost som ställer in kroppen på svältdrift eftersom du måste dra ner så mycket på matintaget-då sparar kroppen på fettet och tar av de andra näringsämnena d.v.s proteiner och kolhydrater-alltså är det ingen bra metod för en varaktig viktminskning-iaf. inte för de flesta av oss…kroppen släpper ogärna ifrån sig fettet eftersom det är vårt sista skydd…

Du kan söka på viktväktare i sökfunktionen, så finns det en del där..
Va kul med lite info från en annan gammal viktväktare!
Jag ska kolla vidare på denna sida och se vad jag kan hitta!
Kram Anna

Välkommen 
Superanna - välkommen hit!
Klicka på Sök uppe till vänster och skriv in ordet Viktväktarna så får du ganska många träffar att läsa. Jag puttade upp en tråd där man fick svara på om man varit med där innan. 92 har svarat jag hittills - men det är länge sen tråden var aktuell så de flesta har nog inte ens svarat ännu.
Numer pensionär i Nynäshamn

Välkommen Anna!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Välommen och lycka till!
Fabricati diem, pvnc!
Hur har det gått för dig Superanna?
Numer pensionär i Nynäshamn