Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-kötträtter
Läst 3164 ggr
[Saiva]
0

Saivas Indiska Fläskgryta

En gryta vi bråkat med länge innan den smakade bra. Spiskummin är kräkmedel för mig Hemlis 

ca. 4 port

Ingredienser:
1 fläskfilé skuren i små bitar
2 gula lökar - hackade
2 pressade vitlöksklyftor
1 tsk mald ingefära
1 msk torkad koriander
1 tsk chilipulver
2 krm kryddnejlika
2krm kanel
1 msk gul curry
2 krm svartpeppar
1 burk kokosmjölk
1 dl kokosgrädde
Smör
(Vill ni ha den starkare ha i egen färsk chili också)

Tillagning:

Värm smör i järngryta, ha i kryddorna och låt dem fräsa upp. Stek lök och vitlök så de blir genomskinlig. Ha i fläskfilén och låt den steka med löken och kryddorna så den får lätt färg. Häll i kokosmjölken och koka i 30-40 min. Ta av grytan från plattan, rör ner kokosgrädden.

Ät, njut och skänk en tanke till Söderhamn Flört

Margareta
0

Du är en pärla, jag skall ha gäster på söndag…

Numer pensionär i Nynäshamn

Pasi
0

Hehe, det är spiskummin i chilipulver - hur går det? Skrattande

[Saiva]
0

Det går ok - så länge det inte är så mkt och det döljs upp hyfsat av de andra kryddorna Flört Försökte ha i Vindaloocurry första gången men det smakade f**dj****gt! (Spiskummin är största ingredensen i den) Räcka ut tungan Blä…

Gunnilla
0

Gud, vad god den var!Räcka ut tungan Jag gjorde den i lördags och det doftar fortfarande i hela huset (våningen). En gryta att äta under kalla vinterkvällar, för man får riktiga vallningar av den. Jag hade chili i och tycker gott att man kan ha ca 750 gr fläskfilé till 1 burk kokosmjölk. Har en portion kvar till i kväll, mums!

[Saiva]
0

SkrattandeSkrattandeSkrattande

holygittan
0

mmmm va gott det låter! det ska prövas snarast!

mumsan
0

Men va gott det låter. Glad

nobban7
0

Ah, är det därför jag gillar vindaloo curry? Spiskummin är ju så varmt och gott!
Söderhamn får mina tankar dagligen.