Helt OT: HTML/CSS-kunniga - Hjälp!
Jag har problem med stylesheets på hemsidan jag sitter och knappar på. Radavståndet blir olika i olika paragrafer. Jag vet inte riktigt vad jag ska tweaka på längre. Någon?
www.kahlin.net/noir/margarinutmaningen/kostchefen.php " rel="noopener noreferrer" target="_blank">http://www.kahlin.net/noir/margarinutmaningen/kostchefen.php

Det var länge sedan jag sysslade med html/css… så jag tror inte att jag kan hjälpa dig, du kan nog det där bättre än mig… Men du kan ju kanske fråga på Datorn i fokus, om du inte får napp här…
PS… gjorde en länk av urlen…
"still lost in space and time"
Tack, snällt!
Asså, Pasi är ute och gräver någonstans, eller? Ännars är ju han en klippa, men det kan finnas fler. men jag kollar på DiF.

Hej. du har satt olika radavstånd på olika delar. På .tableram_orange är det ett radavstånd (13pt) och på p-elementen är det ett annat (11px) om du lägger in all brödtext i p-element borde det bli likadant. px och pt är inte likadana heller. det bästa är om du anger radavstånd utan enhet (line-height:11), så följer det textstorleken bättre.
Hej, mjanner, det hade jag tydligen, ja 
Nu tror jag mi ha justerat det, men har ändå problem med förstastycket. jag kan ju undkomma detta genom att börja alla styckan med
men det blir ju så nesligt om man glömmer. Dessutom blir jag fast i såna här problem för det borde gå att lösa… Ser du något annat?

Ja, mitt förslag är nog att ta bort radavståndet från .tableram_orange och sätta ett radavstånd på resten, t ex p, td, div {line-height:1.3} så får du samma över hela sidan.
Haha! Tack! Verkar funka! Jag kör på det så länge!
T

Så skönt. Lycka till!