Proteinpulver
Är det någon som har tips på ett bra proteinpulver, gärna vanilj? Jag börjar bli lite trött på äggröra till frukost. Äter det nästan varje dag. Istället tänkte jag pröva äggmjölk, men vill smaksätta den med lite extra vaniljsmakande proteiner.
Är verkligen ingen expert på detta, men är det inte så att de flesta proteinpulver även innehåller en massa kolhydrater??
Men det är ju inte säkert att det är ett problem för dig. Tyvärr kan jag inte något närmare om olika sorter. Någon annan har säkert bättre koll!!
Det finns även med lite kolhyldrater, men jag är ine helelr någon expert så jag vet inte. Sök på forumet, det har skrivits ganska mycket om detta innan.

Det proteinpulver som vi har hemma, är med chokladsmak. Det finns även med jordgubb, banan och naturell.
Den har vi köpt från Gymgrossisten.com
Pulvret heter: Whey-80 original.
Det innehåller 1,5 g kolhydrater/ portion. 22,4 g protein/ portion och 2g fett/portion.

Jag provade Whey-80 vanilj förut. det är ett vassleprotein (vet inte riktigt vad det innebär dock.. :P ) Men jag tyckte iaf att det var hysteriskt äckligt. kunde få ner det 4-5 ggr, men sen var det stopp, och fick kväljningar bara jag kände lukten.. Kanske lite överkänslig. har dock hört att andra proteiner (som inte är vassle) ska smaka bättre..
bra man är till stor hjälp…….. ;) hoppas du får nåt vettigt svar också.
Det låter ju som rätt hyfsade värden, faktiskt.
# Vad änvänder ni proteinpulbret till? *nyfiken*

Dahlblads Whey class +, med vaniljsmak, är himmels(tycker jag), men den har lite trista sötningsmedel och det kanske du inte vill få i dig? Kolhydratsmängden är ca 1,4/portion, men jag brukar ta den i mjölk och då blir det lite mer kollisar… 
Att ta den i äggmjölk borde fungera bra. jag smaksätter ibland min turkiska yoghurt med proteinpulvret. Det är yummi!(speciellt tillsammans med lite jordgubbar och någon msk pumpakärnor..)
Jag har köpt mitt proteinpulver hos Sportlife, där jag tränar, men det finns på många ställen.

Jag använder pulvret i kalla drinkar. Eller i låtsasglass.
drink: grädde, vatten, pulver och ägg mixas.
glass: grädde, frysta hallon, pulver mixas.
# 4 Vassle - det betyder nog att proteinerna är mjölkprotein. Jag tror det är vanligt att de är baserade på det. Har en granne som ville käka proteinpulver, men kunde inte det för han tål inte mjölkprodukter alls..

#4 Dahlblads är kända för att ha väldigt god smak på sina proteinpulver. Whey class +, som jag rekommenderade i mitt tidigare inlägg är ett vassleprotein, men jag tycker det är supergott!

Jag märker att jag har en förkärlek till att få mina inlägg dubblerade. Det är inte med vilje!!!
Det ska finnas äggbaserade proteinpulver också men de är svåra att finna. Annars är alternativet till vasslen (whey) soja och det är garanterat jätteäckligt (och inte så bra för kroppen).

Gymgrossisten har ett proteinpulver med kasein(äggprotein) Lättlurad som jag är har jag såklart köpt det. Skall testa att ta på kvällen.
Kasein är inte ägg, det är ett av mjölkproteinerna. Det finns flera olika mjölkproteiner, tror kasein är det vanligaste.

Det är jag som är helt bängo! Jag menade inte äggprotein -jag menade ostprotein och det är helt rätt att det är ett mjölkprotein!
#12 Ingen fara, vi tar bort dom när vi ser dom. :)
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Tack för alla svar! Det där med sötningsmedel är inte kul och jag brukar normalt undvika dem. Har i princip slutat att dricka te för att jag tycker att det smakar för lite utan socker och aspartam och annat vill man inte ha i sig i stora mängder. Förut drack jag hinkvis med te varje dag.
Nu fick jag några tips på proteinpulver av er, så jag ska grunna lite om det är värt att lägga ut pengar på. Det var nämligen så att jag provade att göra äggmjölk men jag tyckte att det var för lite smak trots att jag hade en halv tsk vaniljpulver i.
#19 Krydda äggmjölken med nåt annat… Har bara gjort den en gång och då kryddade jag också med vaniljpulver. Det blev väldigt vattnigt så nästa gång ska jag krydda med kanel eller kardemumma istället, det smakar mer. Har fått hem stevia nu också så jag kan söta lite om jag vill…
Thesmaken tycker jag man vänjer sig vid. Men jag har (fusk)grädde i och den har ganska söt smak i sig själv så den sötar väl teet lite. Rött the smaksatt med vanilj funkar alldeles utmärkt utan socker.

#20: Jag har också stevia, men jag ogillar den beska eftersmaken. Jag har börjat att dricka rooibos téer jag också och har märkt att de fungerar bättre utan socker än vanligt svart te
Ptoteinpulver köpt på gymgrossisten.se toppen finns gätte goda smaker whey 100 och whey 80. lite kolh. Jag blandar 1dl grädde+2-3dl vtn. bra om man är sugen,bra om man ej vill äta något på morgonen,bra med kokosolja+choklad smakar nästan som godis coco. Inget farligt efter som det inte innehåller nämnvärt med kollisar…mums kan verkligen rekomendera.går även att använda som glass kall go drink efterätt även kanske i smet till pannkaka..pröva

Finns smaklöst med som man kan sätta smak på själv. Det innehåller inget sötningmedel. Är Whey 80. Så kan man ju köpa lite ekologiskt vaniljpulver och blanda ner. Eller blanda i kakao eller frusna bär. Lätt att variera.