Fetaostkräm med hallon
Det här receptet fanns i senaste numret av tidningen Mersmak(nr3/2008). Det låter jättesmaskigt och jag tänker prova det utan honung och socker. Grädde, hallon och fetaost låter mums filibabba!
Tyvärr accepterade inte min scanner färgbilden, och jag lyckades inte klippa ut bilden från nätet. Jag ska försöka komplettera hemifrån, med teknisk hjälp.
Fabricati diem, pvnc!
Tack så jättemycket för alla spännande recept du lägger in, jättebra för en nybörjare som jag!
(Och inser plötsligt att jag nog ändå längst inne förväntar mej att illamåendet kommer att gå över
)
Tack! C.

Tack för ett spännande recept Greensis. Här finns en färgbild samt orginalreceptet (skulle jag tro).

#2 Tack för länken, jag försökte via tidningens sida och den lät mig inte klippa och klistra som jag ville.
Vi är två entusiastiska matlagare i vår familj - ibland blir experimenten lyckade, ibland är det komposten som gäller
Fabricati diem, pvnc!

Rätta takter. har du någon matblogg?

#4-6 Nej, men min man håller på att skriva en lchf-kokbok. 
Fabricati diem, pvnc!
Jag brukar vispa mascarpone och grädde, därefter blanda i hallon. Det smakar nog ungefär likadant… gott!

Härligt, säg till när den finns tillgänglig.
Hm.. jag är nog trött, läste rubriken som "Fettskrämda hallon". 

*asgarv*

#12 Efter att ha irriterat sig fullständigt på Stephan Rössner's kommentar om att man går ned lika bra i vikt med hallonbåtar, stormar min man ut i köket, och när jag kommer hem efter att ha handlat har han producerat lchf-hallonbåtar, på gelatin, hallon och ett uns canderel. Vi smackade i oss dem med vispad grädde uppepå och fnissade gott.
Så de hallonen skulle kunna beskrivas som "fettskrämda"
Fabricati diem, pvnc!

LOL Din man låter rolig. Min man tycker mest att jag är konstig som äter som jag gör.

Idag ska jag prova denna efterrätt, jag har aldrig grejat med gelatin så det blir spännande:)
Jag skulle vilja se snapsglasen de använder! Fyra portioner gjorda på 3 dl grädde 100 g ost sen ett par dl hallon … skål!