skinka ok?
Hej! undrar om det är ok att äta påläggs skinka, då det innehåller E-nummer? Och finns det någon som har förslag på vad man kan äta när man känner sig sugen eller småhungrig?
Det är bara du som bestämmer vad som är okej att äta i din kosthållning. Allting är ju relativt och har du tidigare ätit en massa godis osv så har du fått i dig en himla massa e-nummerdå, de du får i dig med några skivor skinka är ju inte så mycket då.
Lycka till!

Om det är ok att äta livsmedel med E-nummer, avgör man helt och hållet själv! Om man är allergisk/överkänslig bör man låta bli, men jag personligen tycker inte att det har så mycket med själva konceptet om lågkolhydratskost att göra. Det är inte nyttigt för nägon att äta förstås, men jag ser inte att det skulle vara en del av lchf att inte äta saker med E-nr.
Jag tycker själv att det är svårt att undvika…
Om man är sugen: Ost- och skink(!)rullar, en bit fet ost (t.ex brie), ölkorv, eller någon annan fet rökt korv med lågt kolhydratsinnehåll.

Det finns lufttorkad skinka som inte innehåller några E-ämnen.
När jag är sugen eller småhungrig brukar jag äta t ex ost-och skinkrullar, stjälkselleri med vitlöksost eller 1/4 paprika med ädelost.
Tack för svaren. Lät väldigt bra det här. MVH
Jag tror det är bäst att ta bort de stora kolhydratsbovarna först som t.ex socker, frukt, spannmål. :)
Sen märker du efter ett tag om du är känslig eller inte… Fast man kan ju tänka lite på det ändå, om man har chansen att välja nåt utan extra kemikalier. :)
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!