goda tonfiskbiffar
Idag med fakirkost gjorde jag en enkel god biff med 2 äggulor + avrunnen tonfisk + lite salt 8blandade allt till en smet) stekt i mycket smor. Droppade pa lite citronsaft och en liten nypa dill (ar detta tillatet med fakirkost?).
Låter gott och lättlagad.
Gällande fakirkost.. ja det tycker jag nog. Det låter gott..
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Jag som håller på och försöker få mina barn att äta någon mer slags fisk förutom torsk och dylika "vitfiskar", måste nog ta och testa det här receptet. Tack för tipset navarro!
Gjorde något liknande med pangiusfile´. 1kg file, 3 ägg. nån matsked fiskfond salt och peppar. Mixade allt och stekte biffar i mycket smör. Det blev gott. Fisken hade legat i frysen och glott jättelänge.
*haha* Då slapp den stackaren ligga där och titta ut dig i fortsättningen…
Pangius har jag köpt en gång om jag minns namnet rätt, visst är det en slags haj? Den jag köpte var odlad i Vietnamn.

#5 - Jag tror att namnet, Hajmal, är en skönskrivning för att göra den mer attraktiv (säkert nån sumpig skräpfisk
), men god är den!
Aha! Men som du säger så är den ivarjefall god, och ett bra alternativ till torsken:)
Jag tror den kommer från vietman. Haj? ingen aning.
Den är vit och smaklös eller neutral. Det var bra att den kom till användning. ( datumet gick ju aldrig ut , så att man kunde slänga. Fy mig)

Låter gott och enkelt. Tonfisk är en av de få fiskar jag inte är allergisk mot, så tonfiskrecept mottages tacksamt!
Fabricati diem, pvnc!