Drycker
Jag skulle vilja ha tips på vad jag kan ersätta mina drycker med..
Tex dricker jag Oboy varje morgon.. finns det något liknande man kan göra?
Vad kan man dricka till filmen istället för ett glas cola?
Ochi alkoholväg, vad är bäst?

du kan ju prova med te? Det kan man dricka både på morgonen och till film.. Mjölk går ju bra också.
Annars är det många som dricker "äggmjölk", som är en blandning av ägg, smör och vatten som man kan smaksätta lite hur man vill. (Jag brukar ha kanel och kardemumma)..
all alkohol förhindrar väl förbränningen, så jag överlåter det till nån annan att komma med tips om det.

Vissa får stopp i viktminskningen av alkohol men det är nog långt ifrån alla.
Osötad sprit (whiskey, vodka osv) och torra viner funkar oftast bra.

Jag trodde aldrig jag skulle kunna vänja mig vid att dricka vatten i tid och otid istället för mjölk, läsk, juice… men när jag läste den här tråden insåg jag att det ju går alldeles utmärkt nuförtiden! Jag brukade också dricka O'Boy på morgonen, till mina tekakor med leverpastej eller skinka - märkligt nog var jag alltid hungrig igen innan jag kom fram till universitetet en timme senare…
Nu dricker jag kaffe, och sen vatten till min frukostäggröra, vatten under dagen och en kopp te på kvällen. Jag drack ytterst lite vatten tidigare. Det är nog helt enkelt en vanesak! Det tog ett bra tag att komma på att jag faktiskt kunde titta på en film utan att vare sig äta eller dricka under tiden utan bara koncentrera mig på filmen. Jag vet, det låter tråkigt, men när man har vant sig är det faktiskt inte det! Det var ju svårt att sluta med napp också…
Alkohol ska man väl helst undvika, men är man inte så strikt mot sig själv är det väl ok med ett glas vin eller ren sprit ibland. Öl brukar det sägas innehåller mycket kolhydrater, och sockrade drinkar är väl inte heller nån höjdare.
Jag har ersatt i stort sett alla drycker med vatten. Saknade det andra lite i början, men inte längre.
Kaffe dricker jag kanske 2-3 gånger i veckan.
Vad gäller alkohol så går vin bra för många, inte dom söta bara. Även starkare som t.ex. whisky går bra för dom flesta. Öl bör man undvika, och även söta drinkar.
Usha bara tanken på att dricka vatten bara.. de gör att jag inte tror att jag kommer klara det här :( Det känns bara så… tråkigt.
Men har ni andra klarat av att ställa om era vanor så borde väl jag också göra det! Hoppas jag!
Vatten är otroligt läskande o så mår man så bra av det. Har inga större problem m att dricka vatten till måltiderna. Däremellan tar jag en kopp te. Ibland tar jag en mugg hemmagjord choklad m mina töser till frukost el som kvällsmål…det hänger ju på om man tål mejeriprodukterna el ej…"kryddar" den m en tsk kallpressad cocosolja (den som smakar cocos) o det blir *sååå* gott.
Tycker jag kan unna mig den varma chokladen om jag varit duktig o druckit vatten hela dagen, kanske tom undvikit te m koffein.

förstår att det kan kännas tråkigt, men en måltid byggs ju inte upp kring drycken, eller? Jag drack en hel del Cola förut, men saknar det knappt alls nu.. (unnade mig en cola när jag kört LCHF i ca två veckor, men det var ett enormt antiklimax och inte alls så gott som jag mindes, därför har jag inte druckit det sen dess)
Vatten kan ju smaksättas också.. i med lite citron eller nåt.

Du kanske kan börja med att byta ut O'boypulvret mot riktig choklad (minst 70%) nedsmält i fet mjölk och/eller grädde?
Köpte en wassermax, tror jag den heter i julas. Och det är sååååå gott.Det konstiga är att det kolsyrade vattnet smakar annorlunda än det vanliga vattnet.Det är inte bara bubblorna.

Hos oss har vi plötsligt fått ett urval med goda teer. Förr dög det med standard Eearl Gray, men nu, när både tekonsumtionen ökat och smaksinnet förbättrat är det en annan femma. Annars, som doc skrev i #7, är Sodastream en bra uppfinning (min rygg tackar oss!).
Jag tillhör de där som - någon enstaka gång - kan tänka mig sötningsmedel, särskilt som jag aldrig varit sockerberoende. Och det är då i huvudsak dryck och inte efterrätt. Om du inte får sockersug av sötma och inte är rädd för sötningsmedel kan det vara ett alternativ med någon enstaka lightdryck.
Fabricati diem, pvnc!

Jag har bytt Pepsin mot Sprite Zero. Funkar för mig men försöker att inte dricka överdrivna mängder.
Ett annat tips om man klarar mejeriprodukter är 2-3 dl röd/gammaldags mjölk (eller om man kan få direkt från en ladugård) med 1/2 - 1 dl vispgrädde. Micra 2 min. Ta i kako, lite ekologiskt vaniljpulver och mkt kokosfett (ett par tskar).
Jag har också svårt för att dricka rent vatten så det blir en del te med.

#7: Blää, kolsyrat vatten är om möjligt värre än vanligt vatten! jag håller mig till fläderbärssaften! Ja, jag vet att det är sött men eftersom jag blandar med dubbelt så mycket vatten (minst) som det anges på flaskan så blir det nog inte så mycket i slutändan
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
#14, jag håller med dig, kolsyrat vatten är helt odrickbart för den dåliga smakens skull.
Själv tycker jag att vatten nästan har börjat smaka lite sött den senaste tiden, beror väl på att smaklökarna blir mycket känsligare när man inte överladdar dom med massa sött hela tiden.