En liten presentation
Hej,
Nu har jag surfat runt på KiF en dryg månad så det borde vara dags att presentera sig lite närmare. Det har varit otroligt intressant att läsa om alla era olika erfarenheter.
Jag är en 54-årig Stockholmska som i stort sett har ätit "sovel" i hela mitt liv. Jag har heller aldrig varit överviktig. Men har kunnat konstatera att runt Jul och Nyår har jag och min mage mått alldeles utmärkt när jag kunnat gå i kylen och plocka åt mig skinka, ost och sylta osv.
Kom i kontakt med LCHF genom Sten Sture Skaldemans bok Ät dig ner i vikt. Jag blev så nyfiken att jag inte kunde låta bli att köpa den. Har köpt hans övriga böcker när de har kommit ut. Har nu även köpt Annikas och Litsfeldts böcker eftersom ämnet ifråga intresserar mig så mycket. Jag brukar låna ut böckerna till de av mina bekanta som har hackat på mig genom åren över mina matvanor men som samtidigt borde ta till sig budskapet med tanke på deras vikt m m.
Fast det bästa som hänt är ju att Annikas kostråd blev godkända och att media har tagit upp det till och från senaste tiden.
Hälsningar
Rebens
Hej o varmt välkommen hit! 
Hej, och välkommen hit!

Varmt välkommen till gänget! 
välkommen från mig med!
Välkommen!
Det där med att äta sovel känner jag igen - det var något jag fick skäll för när jag barn…
Numer pensionär i Nynäshamn
Vad är sovel?

Sovel, eller sövle som vi säger, är det samma som sås för mig! 

Välkommen hit! 
Sovel är i mitt språkbruk det "göttaste" dvs inte tillbehören utan köttet.
Numer pensionär i Nynäshamn

Alldeles riktigt Margareta, det är det i mitt språkbruk också. Alltså köttet, pålägget osv.

Där ser man vad samma ord kan betyda olika beroende på vem man pratar med! 

Välkommen hoppas att du ska trivas här med oss!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!