Restauranger i Umeå?
Jag ska till Umeå och vill gärna få tips på stans restauranger.
De får gärna servera fisk och skaldjur, kanske viltkött, som jag kan äta. Men med tanke på mitt sällskap är det också viktigt att de har bra vegetarisk mat.
På nätet hittade jag Restaurang Viktor och Sävargården som såg ut att ha superfina menyer, bortsett från att prisklassen tyvärr är lite för hög.
Vi kommer att gå ut på kvällen, så det är middagsrestaurang som gäller och folk kommer att vilja dricka vin till maten.
Blir glad för tips.

här kommer några förslag på restauranger i umeå som du kan kolla upp mer. har inte riktigt koll på menyerna men det går ju att ringa och kolla
Invito, har aldrig varit där men har hört att de har bra mat.
Balders hage, bra mat, osäker om deras vegetariska meny men väldigt bra personal så det borde inte vara något problen.
Rex bar och kök tror jag den heter, det var länge sedan jag var där men har hört att det forfarande är bra där.
det var några förslag, hoppas att nogon fler umebo kan svar dig också
Tack för tips!

Det var inte det lättaste. Invito har italiensk inriktning. Rex är nog oxå ett bra förslag, möjligen svårt med det vegetariska där.
Men vill ni ha bra pris, bra vegetariskt och få vin till så skulle jag rekommendera Gandhi, den indiska vi har som har utskänkningstillstånd. Frågan är hur LCHF det är
men det går nog att trixa till det med menyn. Hittade dem på nätet http://www.gandhi.se/
Vi har ju också två restaurangbåtar. Sjöbris och Vita Björn som har varit bra (veg och skaldjur och västerbottniskt) men vet ej med öppettider numera.
Trevlig vistelse!
/Ellisen Umeå