God Morgon 19 juli
Nu har jag varit iväg på så mycket att jag inte ens hunnit skriva en God morgon tråd.
Det kan vi väl hjälpas åt med, så finns det alltid en tråd alla kan skriva i som inte har så mycket att säga på andra ställen
Det är kul att se vilka som är inne och läser och då kan man också få en uppfattning om vad vi behöver veta mer av…
Vem som helst som är tidigt uppe får gärna starta…
Den placeras så klart under "Alla tankar tillåtna"
/Margareta
Numer pensionär i Nynäshamn
Själv är jag ledig, men det känns som att jag bara flänger runt och fixar saker. Ingen ro precis.
Igår var jag på bilbesiktning och det spräckte hela min dag.
När jag det var min tur, blev besiktningsmannen avbruten flera gånger av ett annat krångelärende med annan kund.
När min bil sen äntligen var klar och jag fått mitt blanka protokoll gick jag ut till bilen och hittade inte nyckeln.
Det tog nästan en timme av letande och hela Bilprovningen var engagerad. Vi letade ÖVERALLT.
Till slut fick jag taxipengar för att åka hem till Ekerö från Vällingby för att hämta reservnyckel (nästan 4 mil). Precis när jag kört fram taxin kom en av inspektörerna springande med nyckeln i handen. Hon hade hittat den i en PAPPERSKORG på ett annat ställe än där jag varit!!!
GÅTA!
Nåväl, det löste sig, men min lunch gick åt pipsvängen, så jag gjorde som jag brukade vid kris… köpte Rostbiff och Boursinost på ICA.
Det låter som en hård dag för dig. Trevligt att det finns fler ostrukturerade människor på denna jord….Själv jobbar jag inom vården med oregelbundna arbetstider så det blir inga rutiner någon gång. Äter aldrig när jag borde utan när magen skriker(vilket den inte gör lika högt längre) och förr var det lätt att ta en macka istället för att laga riktig mat.
Nycklar har en otrolig förmåga att aldrig vara där man (tror) att man lagt dom. Fråga mina barn, dom är vuxna nu men pratar fortfarande om en gång när jag beskyllde dom för att ha försnillat mina hemnycklar och jag hittar dom lite senare i min handväska….. Ja det var bara att slänga sig på golvet och be om ursäkt många gånger.
Idag har jag i alla fall ätit frukost. 
#2 Gissa om jag fick tömma min handväska och fickor, samt få bilen genomsökt många gånger innan de verkligen TRODDE att jag förvirrade kvinna inte hade nycklarna själv…