Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 963 ggr
LoPa
0

Hur började ni?

Hej alla glada! Glad Påsk får jag önska fast det är lite i efterskott.

Jag har hållit mig härifrån ett tag, har varit tillbaks i kolisträsket under några veckor och nu över påsk, men nu känner jag att det är dags igen att göra ett ordentligt försök. Jag har försökt i 20 år att gå ner i vikt, lyckas aldrig. Har nu fått acomplia av min doktor, men det hjälper inte alls. Misstänker att det beror på att jag äter för lite och för fel. Mitt problem är att jag avskyr att laga mat… Helst blir det fil med musli eller fullkornspasta med ketchup och hur bra är det på en skala…

Jag höll på med LCHF under ca 6 veckor utan att gå ner ett enda kilo och det var det som till slut fick mig att sluta för jag kände att det inte var någon idé. Nu har jag dock insett att jag under LCHF-tiden var piggare, jag hade inte ont i mina leder och det är himla äckligt att ha en puls på 250 bara för att man ätit lite godis! :-)

På tisdag börjar jag ett nytt jobb. Spännande. Ska börja cykla till och från jobbet, borde bli ca 1 timme om dagen, och sen ska jag börja med LCHF. Är det någon som har någon bra idé för de som har dåligt med pengar men ändå vill äta lågkolismat? Jag har inte råd med köttfärs för 94:- kilot osv…

Detta blev ett förvirrat inlägg känner jag! Jag är nog lite förvirrad, rätt så ordentligt förresten. Mycket som snurrar i huvudet och mycket som jag vill åstadkomma på en gång. Jag vill dock VERKLIGEN gå ner i vikt och jag tror på LCHF. Har du något tips till mig, till en som har hittat tillbaks från den stora elaka sockriga världen där ute…!

kram

magma
0

Välkommen tillbaks för det första:)

Jag har för mig att vi hade en tråd för länge sedan, med tips på billig LCHF-mat? *fundera* Du kanske kan hitta den om du söker, eller leta igenom gruppen "Mat- Jag behöver måltidstips"?

Relativt billigt är väl ägg i alla möjliga former, t.ex "äggmjölk". Sök på det om du inte vet vad jag talar om, du har ju varit borta härifrån ett tag så du kanske undrar vad det är för något:)

Göra storkok och frysa in i matlådor är ju en bra idé om man vill spara pengar och tid, sedan är ju lever ofta ganska billigt- men du kanske inte är någon leverälskare? *s*

Vitkål- du kan göra coleslaw.
Bacon. Jag har tröttnat på det och äter det numera sällan pga nitritsaltet, men det är ju onekligen billigt. Man kan göra en broccoligratäng och strössla över knaperstekt bacon
Strömming är ofta billigt
Tonfisk på burk, makrill på burk
Leta extrapriser på kött på stormarknader
Frusen, hel kyckling

Sedan tog fantasin slut, tyvärr:) Lycka till!

molana
0

Välkommen tillbaka!  Skrattande

Tilda-T
0

Välkommen tebax , snoka gärna i mataffärerna efter extrapriser eller sånt som är nersatt i pris för att datumet håller på att gå ut, om man tillagar det direkt när man kommer hem och fryser ner funkar det jättebra och sen har man färdig mat dom dagar när man inte orkar stå vid spisen. Lycka till med nystarten!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

molana
0

Lyfte fram tråden (Jag har inte råd) så du kan läsa i den. Skrattande

Mervi
0

Välkommen tillbaka!

Det säljs köttfärs till extrapris för jämnan, du får passa på då.

Även fläskkarré och karrékottletter bruka säljas billligt.

Pasi
0

Ägg och kyckling brukar inte vara dyrt.Glad

minijag
0

jag behöver inte börja jag är redan smal. Jag är snart 12 år men väger bara 25 till 30 kg Gråter.

omelett
0

LCHF maten är billigare i slutändan även om kilopriset är dyrare. Man blir mätt på små mängder av kött smör ost och ägg. Fika och godis kostar en hel del som man sparar in med den här kosten. Det tar lika lång tid att steka en omelett som att koka pasta.

Frualbertsson
0

#7 men man kan gå upp i vikt med om man behöver  det. Kolla in Glennart. Han har en tråd som heter:

Bild på Glennarts nya fysik.