Kokosolja
Bor i Varberg och hittar ingen här omkring som säljer kokosolja. Tacksam för tips var jag kan handla det i närheten, t ex Göteborg.
Undertecknad har ätit 30 gram kokkosfett varje frukost i över ett års tid. Det fettet har jag prenumerera på hos M.Y.C. i Mora. Jag har gjort det hela ovannämnda tiid - kostar 145 kr/kg hemskickat och klart. Det är smakfritt.
Tel: 025010433 mob. 0706463384. Hemsida: www.myc.se.
Jag inbillar mig att det fettet är väl behandlat och framtaget. Men som alltid i "exportfall" vet man ju aldrig säkert! Det är väldigt lite jag litar på "matindustrin" vad det än handlar om. Men jag försöker köra ett race så gott jag kan. Det finns ju mycket att ta till sig på Internet som gör det möjligt att fatta någotsånär bra beslut för den egna konsumtionen.
Hälsningar
Rolf Aronsson
Tack för tipset. Jag ska kolla på deras hemsida! Har även köpt hem kokosfett i silvrigt papper, men vet ej om jag klarar av att äta detta, kanske ska jag försöka med det i kaffet i morgon bitti. Vad jag förstår är det en del här som "äter" det kokosfettet och att det är lika bra som kokosolja??!! eller har jag fattat fel??
Ekostore i Gbg har småburkar med kokosfett (med smak) om du bara vill ha för att testa. Nästan 2 dl för en femtilapp eller nåt åt det hållet i alla fall.

Det går bra att prova med det.Om man gillar det kan man beställa en större mängd på internet sedan. Den är dyrare och finns utan smak och med smak.Får min hink 5 kg nr 3 utan smak i veckan som kommer.