OT - Melodifestivalen 2008
Dett är mitt hundrade egna inlägg! Konstigt att ingen har dragit igång denna tråd tidigare för när halva Sverige tittar så borde det vara några av oss också. Skriv vad ni tycker om låtarna och vilka ni tror går vidare. Tyck till om kläderna (eller bristen på kläder) och på programledarna.
Själv brukar jag vara rätt bra på att gissa vilka som går vidare och vilka som får en andra chans så jag sticker ut ett par av mina hakor och gissar så här:
- Andreas/Carola och Ola direkt till Globen
- Rongedal och Sanna till andra chansen
- Alexander blir femma
Själv håller jag på Lasse Lindh eftersom jag har haft honom som elev!
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

ja ska precis bänka mig och kolla in denna deltävling - tror nog också att carola o andreas kommer till final, men rongedals-tvillingarna är rent grymma så vi får väl se!

Ja, nog går Carola till final absolut med Andreas förstås hihi.

Joodå,nog blir det Carola och Andreas som går direkt till globen tätt följt av lelle Ola! Nu börjar det!
Ett tips är att lyssna på radion och titta på TVn så slipper ni det tramsiga mellansnacket och intervjuerna och får lyssna på Carolina Norén istället. Det blir lite taskig läppsynk men ni kan ju alltid blunda så slipper ni se artisterna.

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Haha, han hade iallafall roligt lill-Ola!! Vilket energiknippe!
Lasse Lind.söt kille med fin text men går nog inte vidare tyvärr…
Näe, Lasse har gjort betydligt bättre låtar… han blir 7:a
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Men vad är detta…..! Är det serbrokatiska festivalen jag kollar på….?
håller med #7
Det är den ryska! :-P Fast hon inte kan sjunga så blir hon ändå 6:a eftersom såna små detaljer inte har så myckat att göra med hur folk röstar. :-|
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Stackars Alexander va mycket hårfärg dom dränkt in honom i. Räckte till och med till ögonbrynen! Men småtjejerna röstar nog hejvilt!
Åh, nu ska de här sköna tvillingarna sjunga! De är helt suveräna!!
Såg dom för första gången i så ska det låta och blev mäkta imponerad!! HEJA HEJA!!
jag gillar de röda killarna! :)
Rongedal - Scissor Brothers?
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
ha ha precis. Låter lite Mika också

Kör alla kvinnliga artister med hårförlängning nu för tiden….?

Here we go again! Nu är vi i Turkiet…
Balkan-pop… Sist!
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Kebabpizza- nej tack
konstig klänning, det ser ut som om hon lagt på sig några kilo närä hon har den.

And the vinner is….varför blir jag inte förvånad….?
maxiq, undervisade du Lasse på DI?

Nu har jag röstat på the Scissor brothers!
Sara kommer du från Gävle? Tycker du ser bekant ut :)

Hjälp!
Trodde botten var nådd förra veckan med gubbpatetiskt Europafjäsk och bubbelgummig småflicka.
Men här kommer först skittrist exidol med skittrist låt, följd av viskande gosse med en låt som skulle göra sig bättre någon annanstans.
Sedan något helt overkligt ufo som talar sjuttiotolv språk, förmodligen en robot förklädd till uppblåsbar pedofilfrestelse.
Därefter pubertetspojkröst med hittills mest lyssningsbara låt, vilket inte säger mycket.
Sedan händer något som får mig att lystra. Ett rödkostymprytt, glasögonförsett, hårsaknande tvillingpar kliver in i rutan och levererar en låt med stuns, driv, melodi och snygga röster. Dessutom utstrålning. Dom har en poäng!
Dags för Sanna med den sant fantastiska röstgåvan (Carola, släng dig i väggen!), som hittills aldrig lyckats välja en bra låt när hon ska tävla. Ikväll funkar det bra i vacker ballad med Celine Dion-varning. Poäng här också.
Nästa bidrag måste vara en kombination av humor och strategi, med tanke på förra Europafinalens östdominans. Charmiga killar med rejäl självdistans. Däremot anar jag inte någonstans en chans till framgång i tävlingen.
Sist ut ett för mig riktigt dilemma, eftersom jag gillar honom men aldrig gillat henne. Låten är ok, men hans egna solobidrag tidigare om åren har varit bättre som melodier betraktat. Det skrikande sångsätt med hakdarrande vibrato som Carola kör med, kunde han klara sig utan. Och hennes äkthet lyser som vanligt med sin frånvaro.
Om jag får bestämma går Rongedal och Sanna till Globen.
Resten får gärna åka hem. Tack för mig 
Fair Winds and Following Seas!
Den gubben med håret är ju inte särskilt rolig…*gäsp*
#22 ha ha
Nä Sara det var på gymnasiet, i drama.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
ok, han åkte ju ur nu. Synd.
Nåja, fyra av fem hittills… Det är nog så att TVn lägger på några kilon på Carola eller så är det kolhydraterna.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Läste att hon gick på diet inför det här och knappt åt nånting överhuvudtaget så det är nog det som är orsaken till ev. viktuppgång. Skulle ha smällt i sig lite smör och bacon istället….
har aldrig sett henne på verkligt, så nog är det kolhydraterna. Kanske har hon också köpt nya meloner

Är det bara jag som tycker de röda tvillingarna körde en ren kopia på Mika's Grace Kelly? Det kändes som om de hämtat mycket inspiration från denna…
I Norge hade vi final i förra veckan och jag är väldigt glad att dessa INTE vann…. The Trolls..

#30 HAHA!! Troligen!!
Nej, var Rongedal med?! Jag som inte tittar… :( Nu blev jag lessen. Jag älskar Rongedal.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

HAHA;Skön kille Björn Gustavsson!
#han är superkul
duh…jag heter Carola…tihi….
Men hon ryskan… vilket skämt!
Och vilken överraskning att Carola gick vidare till andra omröstningen… *gäsp*
Carola är över 40 men hon pratar fortfarande med barnröst
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Sanna är en riktigt duktig sångerska!

"31 Haha, jag tycker Trollen var bra! Lite långt instrumentalt i mitten och lite variationslöst, men dom sjöng snyggt, hade glimten i ögat och mytisk/magiinspirerad show. Nog hade dom fått en liten poäng av mig
.
#38 verkligen. Och respekt till henne att hon faktiskt är påklädd och inte satsar på att visa så mkt hud som möjligt

mm "talåla häggist" platal dadda splåk och är jättecharmig…Kom på en sak: Sanna Nielsen hur gammal är hon nu, 15 kanske….Hon sjöng väl första gången i melodifestivalen som fyra åring…
Oj oj oj! Androla får kvala! 
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
hahahahaha… Jag skrattar ihjäl mig!! Såg ni carolas min??
jaaaaa1!
Sanna är 23 och har varit artist sen hon kröp ur blöjorna…
Det jobbiga är att man kommer att få höra tjatet om Carola i en extra vecka :-(
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
#40 Så sant, så sant! Skönt med en sångerska som förlitar sig på sin röst och inte sina bröst.

JIPPIE!! Rongedahl till globen!!! TJOHO!!

Dunder och superblixtar!!!!
Hahahahahaha 

Hunden tittade förskräckt på mig när jag, mot min normalt väldigt lugna natur, vrålade JAAAAA, när lilla Carola bara kom till andra chansen. Hon lyckades nästan hålla masken …
Och Mina Två Favoriter i denna deltävling gick direkt till final.
Rongedal och Sanna - bäst röster, bäst låtar, mest karisma.
Yes!!
Godnatt och tack för trevligt struntprat. Samma tid och plats nästa vecka? ;-)
"Det bor ingen stor sångfågel i hennes bröst, men den bor vackert"

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Jag har ju ändå inget liv så vi ses nog här igen om en vecka. :-|
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Håller med Eremitha!
Tack för en trevlig schlagerkväll SaraO, Maxiq,Marylojs Eremitha mm!!
Träffs nästa vecka! Kram på er!
*s*
Kul att mina favvisar gick vidare! gillade verkligen just a minute!

Tack allihopa, och Maxiq som tog initiativet, det var riktigt roligt att ha lite gemenskap runt spektaklet fastän man sitter här ensam med hunden
.

Ja, dom bästa låtarna gick iaf till final.
Jippi! Andra chansen passar CH bäst…. Har aldrig gillat den människan. URK! Synd på Andreas dock men han får väl välja sitt sällskap bättre…
Sanna var ju helt underbar! Röstade på henne-

Jag tycker Carola sjunger väldigt fint. Förstår inte varför folk tycker så illa om henne. Tycker inte att jag ser att hon är divig heller som många säger. Men dom sjöng ingen bra låt i dag tillsammans tycker jag. Därför tyckte jag iaf Sanna var bättre.

Jag tycker oxå att Carola är en helt suverän sångerska, älskar hennes julskivor etc men jag måste medge att jag har lite svårt att höra henne prata i intervjuer och dyl….
Tack för sällskapet! :-)

Sanna va klart bäst tycker jag !!! ;)

Maxiq så trevligt att "se" dig igen. Har saknat dina underfundiga kommemtarer

Dufick mig ofta att dra på smilbande. Längtar efter mer…..

#58# Jag tror att hon vill vara så perfekt som möjligt i tvintervjuer. Då blir det fel. Jag tror nog att Carola är en mjuk och väldigt trevlig person privat. Hon har säkert läst mycket om vad svenska folket tycker och tänker. Då är det inte lätt för henne att få tillbaka folkets kärlek till henne. Som ju många hade när hon var som störst.

Jag tyckte att Sanna Nilsen var bäst. Bra att kebabpizzzan blev utslagen, den var klart sämst.
#63 Pizzor har inget att göra på detta forum.
Fast jag tyckte att den var lite kul…

dansar in, sjunger: kebabpizza lalala.. dansar vidare..
fö är bkörn gustavsson lysande! jag ligger dubbelvikt i soffan!
Jag tyckte om Sanna Nielsen, helt klart bäst, Rongedal var också bra men jag kan inte med dem annars, det blir lite mycket med två liksom. Att Carola inte kom med förvånar mig inte, låten var bara massa oljud.
carola och Andreas låt var i mitt tycke inte en duett utan en låt framförd av två soloartister på samma gång. rentav dålig och det fanns ingen glöd mellan dom två alls. Jag blev riktigt skadeglad när de bara fick komma till andra chansen.
Sannas låt klev rakt in i mitt hjärta- så underbar så hon fick min röst. Rongedahlbröderna hade en bra låt de med. Verkar bli en intressant final.

När det gäller Andra Generationen citerar jag min mamma: Jag har sett dem på TV, lokal-TV i Göteborg, var det nog. Hur de såg ut? Ja, det går inte att beskriva, men absolut inte som man kunde förvänta sig. De har fö intressanta bi-meriter, en av medlemmarna har t ex varit svensk mästare i jugoslavisk dans. Sanna var bäst, Andreas personliga röst märktes inte mycket av.

Sanna och Rongedal, helt rätt för en gångskull! 
Björn Gustavsson-ha, ha, ha!! När han skulle lyfta med den stabile tv-mannen!!!
Carola har i grunden en väldigt fin sångröst, men så som hon behandlar den låter det inte bra. Jag tycker att hon spelar över för mycket och tar i så att hon nästan spricker. Då låter det inte bra alls. När hon sjunge äldre låtar och gospel är hon mycket bättre.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Jag gillar inte heller flickorna som börjar mjukt för att sluta gallskrikande. Jag menar Whitney, Maria, Carola med flera. Jag gillar Rongedalspojkarna.
Kul att se dig igen Maxiq. Har också skrattat mindre sen du försvann……
Ja bröderna Rongedal är väldigt bra.
Nu är det lördag och dags igen för ännu en deltävling! Har ni bänkat er i TV-soffan med en skål baconchips framför er?
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Nix idag är det lördag och då gäller vitt vin och valnötter för mig!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Ja man ska ju göra ett val mellan en massa nötter så det passar väl bra…
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Jag har ju mamma på besök här hemma men jag ska ändå försöka hänga med här inne med lite kommentarer om låtarna!
Min mamma hör jättedåligt och sitter med hörslingan framför tv:n så jag kan ändå inte prata med henne under tiden vi kollar på tv. Nu gäller det bara att få henne från matchen mellan modo-Luleå, hockeytokig som hon är trots sina snart 80-bast!
Hej på er!
BWO- Jag gllar hans röst men tyckte inte att låter var så särskilt minnesvärd eller speciell. Tråkigt!

Bara jag lyckas förtränga Alexander Bard så tycker jag dom här är rätt ok! Fast nog har dom gjort bättre låtar…
Fy vilken tråkig låt från BWO :-( Det händer ju ingenting!
Har de gjort nån låt som inte innehåller "ååå-ååå" förresten?
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Precis Maxiq!! Satt och somnade till lite här faktiskt.

Bosnia, here we go again!!!
Duh..men nu blev det väl lite fel.? är det här Serbo-Kroatiska melodifestivalen???

Sätt på text tv:n så kan ni hänga me i refrängen!
Äsch då! Sjung bara med i refrängen så håller ni er vakna… :-|
Sidan 199 på TextTV …eller?
Påminner en del om fjolårets vinnare Molitva
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Frida, 80-talet ringde och ville ha tillbaka både kläderna och låten!

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Mammas kommentar: Men nå så mycke hemskt! De måst ju va nå gamm-pensionärer som röstat fram dom här!
Säger mamma 80 bast!
snabbt…..öronpropparna!! AJ aj aja

Det skulle ha varit Nightwitch i stället!! F,låt om jag stavar fel…
Om Therese säger jag ingenting… jag bara gapar lika mycket som hon gjorde
Synd, för jag gillade PayTV som hon var med i förut. :-s
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Patric har ofta så vackra texter men jag har lite svårt för att se honom uppträda….tycker synd om honom jämt av nån märklig anledning….
Patrik har ju ett kroppsspråk och en dansstil som en MS-sjuk med Parkinson! Tar helt bort fokus från låter som iaf är hyfsad. Lite humor att körtjejen är en halvmeter längre än honom *fniss*
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

HAHA!!

Va trött jag blir….men dom går säkert vidare…..BOBOBOBAPPADOBA YEO YEO!
Tres Bimbos som inte klarat av att lära sig hela texten så de får fylla ut med lite bebisspråk. Fruktansvärda kläder!
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Men maxiq är inte det där sexigt värre….?
Gäsp…vad tråkiga låtar!
Sara, hade inte din dator kraschat?
Det påminde faktiskt om den klädsel som användes i suspekta tyska kortfilmer från 70-talet som jag aldrig har sett *vissel*
AinbuzZzZzZzk påminde mest om de fyra små grisarna, utan att vara alltför elak mot de goda grisarna
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Mamma tycker inslaget med K-G Bergström i rondellen var bäst i kväll och 2:a Eskobar!
Hur kan det komma sig att bra artister (som Eskobar) väljer att ställa upp med det sämsta de nånsin har gjort? Sångaren hade tydligen klippt sig hos SRF :-|
Nä i kväll var det bara skit så jag tänker inte gissa hur det går. Jo förresten jag tror att alla kommer åtta!
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Ja det var verkligen skitdåligt,suck!

BWO och Frida direkt till final och Patrik till andra chansen, är jag fel ute? Dessutom tror jag att Fridas upp o hoppa blir sommarens landsplåga!

Haha!! Skifs va ju kanon den gången!

Det är sådana här gånger man skäms att erkänna att man suttit och kollat på melodifestivalen en lördagkväll….
Va?! Har du kollat?! Skäms!! :-P
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Min son tyckte också att Ainbusk såg ut som de små grisarna. Själv är jag i köket och äter ost, för att slippa ifrån…Björn Gustavsson är ett poetiskt geni. Barnen har fått "Carola 25 år tillsammans med Aftonbladet", säga vad man vill om Carola men texterna känns helidiotiska.

nja,kollat och kollat…harkel….mamma ville ju bums se så jag blev ju tvungen….
Och slutligen sjunger Björn Gustavsson bättre än alla de andra!! :-)
Mamma, jag har tagit Mickes dator.

Björn är anledningen till att jag tittar….
Sammahär Mia. Han är underbar.
Ni är ju gummsjuka! ;-)
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Det är nog bara en av oss som kan kallas gumma är jag rädd….
ha ha…han är jättesöt…

Mjaa,,, tyckte nog att han var mest fånig.
Men var det ingen mer som hörde att BWO hade snott större delen av sin låt från Lili och Sussies gamla goding "Oh mama"??!! (oh mama can't you tell, oh mama can't you tell; if he wants my love will he ring my bell; ring my bell, ring my bell, ring my bell)
Nä, Björn G var väl den enda behållningen ikväll. Hans låt var ju hur kul som helst!
God natt kära vänner!

En till som är "gummsjuk". Björn Gustavsson är ju helt suverän, helskön låt den om Carina Berg.
#117 Oj du hann före
Introt hade BWO iaf snott från Anders & Karin Glenmarks melodifestivalsbidrag från 1984 Kall som is
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Tack maxiq! Jag har undrat hela kvällen vad det var för låt jag hörde förutom Lili Och Sussie i deras låt 
För övrigt tycker jag det var rätt låtar som gick vidare. Och Patrik Isaksson ser ut som Anders Lundin 
Slätstruket inte ens Ainbusk lyckades. Jag hade hoppats på dom. Men BWO var nog det bästa och Fridas låt var rätt så klämmig.
Jag hoppades också på Ainbusk - men låten var tråkig och tog sig inte igenom. De tre tjejerna i knalliga kläder var en positiv överraskning - för mig hade det kvittat om de eller Frida gått vidare. Båda grupperna var klämmiga. Jag gillar inte BWO som grupp - men låten var helt ok.
Numer pensionär i Nynäshamn

för mig lät BWO som the sounds living in america.. alltså borde vi kunna konstatera plagiat!!?!
björn är bäst!

Jag tyckte BWO vann rättvist, men jag klarar inte byxmodet som skall vara draperat fram eller gällivarehäng och rumpan bar. Fy sjutton så fult det modet är.
Är i i döden trött på alla småkillar med grenen halvvägs till knäna och de bedörvliga kalsingarna fullt synliga. Gillar f ö inte flickornas Love Handles fullt synliga heller.
Prova att göra kalsongrycket på killarna med byxorna i knävecken så kommer de snart att lära sig att dra upp dem!

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

I lördags stod jag tillsammans med kören på scen i Jönköping och sjöng för sisådär tusen personer, som hade valt att komma och lyssna på oss istället för att stanna hemma och kolla Melodifestivalen.
Kloka människor! De hade möjligen, precis som jag, programmerat inspelning av schlagern.
Nu har jag lyssnat. Inte så mycket att skriva hem om. Gillade ett bidrag, det gillade jag å andra sidan rätt mycket. Thérèse Anderssons When you need me. Låten var snyggt komponerad. Dessutom visade hon upp den eminenta och ovanliga färdigheten att kunna sjunga både pop och opera bra! Poäng från mig.
Avstår från att kommentera övriga bidrag. Känner inte fär att vara osnäll idag.
Säger bara en sak, kolla in Irlands bidrag……………….vinner inte den är jag skapt som en nors!!!!!!!!
#129 Men snälla nå'n… vad är det här? Jag gillade faktiskt melodifestivalen/esc förr, men nu för tiden är ju hela tävlingen rena skämtet :-(
Jo vi såg Irlands på TV igår - det där fredagsprogrammet visade det. Man undrar vad som hänt på Irland med tanke på att de vunnit så många gånger.
De vågar väl inte skicka Jonny Logan en gång till - det kanske blir för dyrt att sända en final igen…
Det kanske är Johnny Logan som håller i dockan och "sjunger"

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Jag har inte hört Irlands bidrag, men på ett annat forum var det en tjej som sa att 'vinner inte Irlands bidrag i år så vet jag inte vad de håller på med', typ nåt sånt. Hon tyckte den var suverän tydligen.
Jag vill inte lyssna på nåt i förväg, eller rättare sagt jag väljer att inte göra det aktivt. Men det är kul att se hur olika folk tänker om samma saker.

Skriv lite kul här ikväll, ni som tittar live, så jag får läsa efteråt.
Jag åker bort och sjunger (med kör) hela helgen. Men har programmerat dvd:n 
Jag har vunnit 4 biljetter till Globenfinalen och tittar väldigt "live" - men kan så klart inte skriva under tiden.
Margareta - va roligt!
Även om jag inte är schlagerfan direkt så är finalen en sån grej som vore himla kul att vara med om live nångång!
Hoppas ni får en riktigt glamorös schlagerkväll!
Om jag får bli lite extra personlig även om det är väldigt OT…
Ja - det är faktiskt lite kul detta - jag och alla mina barn är dessutom schlagerfans av stora mått och då är det extra roligt.
Till och med min yngsta - 14-årig tjej - är helt sanslöst duktig på frågesporter om gamla schlagers - hon kan texter till låtar långt innan hon ens föddes. Häromdagen sjöng hon den om
"Ska vi plocka körsbär i min trädgård?" helt klockren text. Var det möjligen 1977?
Det stod i artikeln att de lottade ut de fyra sista biljetterna och jag trodde ju aldrig jag skulle vinna - men yngsta och jag gjorde ändå ett seriöst försök - som slog in.
Skall jag vara ärlig så var det ju för att vi är nördar vi vann - det var en lite kul frågetävling med Bert Karlsson som vi spikade till 100% och det behöver man nog vara nörd för.
Första delen finns på den här länken och den kan man fortfarande göra. Jag tycker den är kul faktiskt!
Andra delen var en ren frågetävling - som troligen var på tid - för Bert kom in på en videosnutt efter och sa att vi klarat oss lysande snabbt & bra och måste vara väldigt lämpliga kandidater att vinna. Den deltävlingen finns inte längre.
Tredje och sista finns inte heller längre och var att man skulle skriva en slogan om vilken låt som är bäst - genom tiderna - och varför den är det och sånt är jag inte alls bra på - men tydligen gick det också hem.
Jag blev minst sagt chockad när Aftonbladet ringde mig när jag var på jobbet och meddelade att jag vunnit. Jag har aldrig vunnit något liknande innan och brukar inte tävla heller - så det är väl därför jag blev så tagen! Biljetterna är värda 500:- styck, men eftersom de inte går att köpa (hela arenan verkar varit förbokad - för flera jag känner har verkligen försökt) därför är de väl troligen värda en hel del mer om man säljer dem utanför.
Vad jag förstått är detta den största TV-sändningen som görs LIVE under hela året - så det är klart att det känns urhäftigt att få vara med. Biljetterna är kanonbra - så vi lär ju uppleva spektaklet på nära håll. En gång i livet känns det som och jag skall få göra detta med mina tre ganska vuxna barn (mannen stannar hemma)

Vad kul Margareta! Du får vinka om de filmar på dig.

#137. Vad kul! Det blir säkert en upplevelse och ett minne för livet.
Angående "Ska vi plocka körsbär i min trädgård?" med Ann-Christine Bärnsten så var det 1975 års melodifestval som hon var med i. Då vann Lars Berghagen med låten "Jennie Jennie" och den kom på 8:e plats (tror jag det var) i den stora finalen (som gick i Sverige).

I love Europe med Christer Sjögren….Kan det bli så mycket värre….?
Klart 1:a på slisktoppen!

BWO är min favorit. krister sjögren klarar jag bara inte av.

Fröken Perelli tar nog hem det här

mm…Hade varit kul om nån annan lite mindre känd artist fick chansen nån gång…Känner mig trött på Perelli.

Hon vann en gång och har levt på det sedan dess. Trist ja.

Samma smink… Och jag tror att hon har samma kläder som sist? Hon har nog bara sytt om den där gamla långa silvriga kavaj/rocken hon hade då. (ja jag är elak)
Stark låt dock. Bäst "schlager" av de deltagande
Perelli vann!

Håller med om att låten är stark men jag tycker människan ser ut som hon är helt sönderbantad och knäckt, ingen glädje likssom…Lte lchf för henne skulle passa fint!

(inser att jag ätit för lite smör idag… säkert därför jag är elak)
Jo hon behöver nog lite mer smör och lite mindre fullkorn

#145: Samma smink, ja… Hon hänger fast vid sin porrstjärnelook. Hon är åtminstone konsekvent.

#149 japp. En mindre lyckad porrstjärna… (de framgångsrika(?) brukar vara mycket kurvigare)

Trist att hon vann, låten är iofs ganska bra men det fanns låtar som var minst lika bra. sanna nilsen hade också en bra låt.
Jag tyckte Amy Diamond var bra, likaså Bengtzing. Och faktiskt även Perelli.

Hur var det att vara med på plats (live) Margareta, var det en fantastisk upplevelse?
Kikade efter Margareta men det var liiiite svårt att få syn på henne…

I TV-guiden skrev dem att Perelli gått ner 6 kg. Hon är vegetarian, men har på sistone uteslutit pasta, potatis, bröd och sådant.
Jag tycker att det är synd att hon bantat ner sig så mycket, nu har hon BMI på 18.
Haha - lite svårt …
Perellis låt var väldigt stark - lite trist bara att den var först. Jag är ingen större fan av Charlotte - men låten och numret höll.
Återkommer i morgon - måste sova nu

Jag tycker att hon är jättesnygg! Skulle gärna se ut så. Dock lite för sent påtänkt. Linda Benzing är väl lika smal?
//Karin

Tycker att Perelli är sjukligt smal och att Linda Bengzing har muskler på kroppen (man skulle nästan kunna tro att hon äter LCHF). Barnen har inte pratat om annat melodifestivalen i veckor, kollat på bidrag och jämfört dem och de lär väl fortsätta att hålla på ett tag till. Så för mig är melodifestivalen inte slut på länge än…
Man kan dela upp denna liveupplevelse i två delar!
Första delen med artisterna var helt underbar, mest tryck i globen under låtarna var det när Perelli och bröderna Rongedal och BWO sjöng, lite svårt att ha tryck när Nielsen sjöng men VILKEN TJEJ, helt mäkta imponerad av henne, helt själv på scen och förtrollade ett helt globen på 13000 personer. (märks det vem jag tyckte skulle vinna?!) Jublet när hon kom upp på scen och efter att hon hade sjungit var helt enormt förstår att hon i efterhand har sagt att publiken var underbar.
Sen hände det något… Folk började knalla iväg gå på toa fika, köpa öl eller något annat, för helt plötsligt var större delar tomma av läktaren…
Detta var under juryns utdelning av poängen, mest beiget var ju att alla de som presenterade poängen stod i vipingången i globen…..
Så "Globen anropar Örebro"???!! skulle snarare ha vart "Globen anropar VIP-ingången"
Hmm….. efter det så kom det aldrig igång igen förän när det var klart att Perelli hade vunnit, då var det igång igen!
eller förlåt!
En enda person till fick hela Globen att explodera och ha full kontroll över hela Globens publik i fem minuter och vem kan det inte vara förrutom det helt underbara göteborgaren Björn Gustafsson han fick hela Globen att stampa i golvet busvissla skrika något helt fruktansvärt så man t o m kände tryckvågen i magen… Man kan ju inget annat än att älska honom!
Så sammanfattningsvis!
Oslagbar = Björn Gustafsson
Fel låt vann! (som vanligt!!)
Snabb sammanfattning får se om mor min delar den också 

Margareta, Karro, att vara där live in real life, alldeles på riktigt alltså, måste ju varit några strån vassare än tv:s direktsändning (=fusklive). Stora Grattis till er, sanslöst kul att ni vann biljetterna!
Har just kommit hem från norra breddgrader, inte hunnit lyssna på min programmerade inspelning, men ser man på, läser på lchf, det gör jag det första jag kommer hem.
Tack för rapporterna!
Kul att Perelli vann.
Känns lite billigt på nåt sätt att säga att en person ser ut som en prostituerad p.g.a. hur hon väljer att sminka sig, tycker jag. Fint att folk får klä sig och se ut som de vill, utan att andra ska kalla dem för nåt nedvärderande.
Speciellt som det just nu är "inne" att sminka sig sotsvart kring ögonen… Det fanns väl fler som var hårdsminkade, för att inte tala om BWO:s utstyrsel.
Charlotte har en enorm utstrålning och uppför sig professionellt - hon blir en värdig representant för Sverige.
#160 - Eremitha - jo det var häftig att vara där "live-live" men är man äkta nörd är TV-sändningen nästan roligare. Själva röstningen och allt mellan låtarna försvinner i något slags tumult.
Det roliga är så klart att få se numren live när det är tävling - den känslan är rätt häftig - Globen kokar är ett uttryck som stämmer. Jag har en del bilder - men det är svårt att ta kort för det är så mörkt.
Fast Globen kan koka även utan tävling vet de som varit på stora konserter…

Låten har jag ingen åsikt om mer än att jag tror den passar i sammanhanget (jag är ingen schlagerfantast), men jag såg en rubrik i kvällspressen strax innan tävlingen där Charlotte Perelli tydligen berättade om hur hon hade lyckats gå ner x kilo inför finalen.
Och hon såg det som nåt POSITIVT?! 
Låten är en sån där likadan som man har hört nittielva gånger förr.
Perelli själv har jag tyckt vara OK ända tills för ett år sedan när hon inför "Eurovisionfinalen" satt som "experttyckare" i SVTs panel och kom med nedlåtande kommentarer om hon från Serbien som sedan vann. Perelli trodde inte alls att denna jätteduktiga artist, med helskarp låt kunde vinna, ifall hon inte "fick hjälp med den kvinnliga fägringen".
Jag gnisslade tänder då och gör det fortfarande när jag ser henne. Perelli alltså!

Nej, hur svårt kan de’ va’ egentligen?
Upp och hoppa, nu ska jag visa hur det ska göras!
Sätter mig i ett empty room där jag får vara ifred, tänder en brasa och några ljus för stämningens skull, och sätter igång. I lågornas sken skriver jag sen den bästa låten i schlagerhistorien, it takes just a minute, ska du se! Använder bara säkra hjärtknipande formuleringar som lay your love on me och sånt.
Och sen är det bara raka vägen, I love Europe och lita på att that is where I’ll go!
Efter stora finalen nästa år är jag er nya Hero!
Bugar ödmjukt och säger thank you.

Antagligen är Alexander Bard den mest naturlig-föda riktige.
Han har t.ex. insett Vissa mikronutrienters betydelse, som D-vitaminer och går därför i kortbyxor. (Förutom den vita huden finns reciptorer,-nyupptäckta - i knävecken).