Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 3383 ggr
fettbramat
0

Utmaning - krossade tomater

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är lite extra försiktig med kolhydrater även om jag inte räknar på milligrammet. Brukar försöka hålla mig till bra ovanjordgrönsaker helt enkelt.

Ibland vill jag dock gärna ha lite tomat i maten och tycker att det är tråkigt att dessa innehåller lite för mycket kolhydrater för min hälsobalans. Äter det därför sällan och i liten mängd.

Jag brukar i alla fall roa mig med att läsa näringsinnehållet på krossade tomater för att hitta bästa LCHF-alternativet. MUTTIs krossade tomater är hitintills bäst.

Kan DU hitta några som är ÄNNU bättre?

andreas0
0

Klart jag kan: Köp hem en tomat. Krossa.

Blir samma värden som den du hittade, fast utan eventuella konserveringsmedel och liknande skräp.

fettbramat
0

Skrattande*asgarvar*

ullna
0

Jag håller med Helena! Mutti är dyrare men smakar helt överlägset,. Jag har 3 sorter hemma. Den Helena visar på bild.Innehåll: tomater. Inget mer. Inga e-nummer - nada!

2 andra burkar jag har innehåller: tomater, salt. inget mer.

Inga konserveringsmedel inga e-nummer.

fettbramat
0

#3 - Ullna! Visst är det fantastiskt att kunna få vara slö utan att behöva ha så dåligt samvete för åtminstone hälsan.

ullna
0

Ja, när det gäller Mutti´s produkter är jag gärna slö, jag tycker de är helt suveräna!

evacarina
0

Var hittar man MUTTIs?

fettbramat
0

Jag köper mina på Hemköp där jag bor.

ullna
0

Ica-Metro

evacarina
0

OK, tack. Har aldrig sett dem på min lokala ica eller coop.

fettbramat
0

Prova att be dem beställa hem. Ibland fungerar det ibland inte.

sarag
0

Fontana ´ s plommontomater skalade i tomatsås. 3,0 kolisar!

Clara41
0

Jag tror att min närmaste Vivo-butik har Mutti's tomater! Ska genast handla krossade tomater där!Skrattande

fettbramat
0

Fontanas ska jag provsmaka. Var har du köpt dem Sarag?