Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-ägg-ost-grönt-sidorätter-veg
Läst 3900 ggr
Memama
0

Förslag till Påskbordet

Har ni något nytt ni kommer att testa till Påsk?
Detta tycker jag lät gott:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=118&a=1063

Elaichi
0

Långkokta ägg kanske, har ju varit på tapeten ett tag men jag har inte kommit mig för. Ska föreslå detta för påskkommiteen!

Och så har jag funderat på att införa fläsklägg på påskbordet, färsk, långstekt i ugn, mumma och känns lagom svenskt för helgen…

ullna
0

Långkokta ägg????

I Kina äter man ju hundraåriga ägg och kinesiska svalbon. Men då skulle man ju ha tänkt på det lite tidigare…..

Memama, omeletten låter helt OK, både ägg och ricotta och spenat. BINGO

Karin20
0

Massor av god mat finns här. Bara att plocka bort bröd och brödsmulor här och där.

//Karin

kaisakavat
0

Bottnen i LCHF-rulltårtan här i forumet, borde ju gå att fylla med lite vad man vill. Smaken är ju nöt. Krockar inte med mycket, passar med desto mer…

Kanske en blandning av spenat, hackade ägg, rökt lax, röd lök, tjock fet youghurt/kesella.. måste fundera vidare på det!

Elaichi
0

Långkokta ägg kan antingen kokas eller läggas i ugnen, på låg värme under lång tid, och ska visst få en annorlunda smak o konsistens… Som jag har förstått det kan man antingen koka i ca 45 minuter i 60 gradigt vatten, så stelnar vitan men inte gulan, eller om man kör kokning flera timmar så brunas vitan (samma process som när man steker kött, kommer inte ihåg vad den heter nu) och det blir en nötliknande smak…

Kul att förnya de gamla äggen om inte annat!

MillisB
0

DNs recept låter gott!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

Blow
0

Här är recept på 45-minutersägg och här är inspiration till ännu mer ägg, i fina Taffel.