Plats i bilen
Jag tänker köra bil till Stockholm samma dag kryssningen till Åbo går.
Jag kör från Ullared och kan tänka mig köra över Göteborg om det är någon som vill åka med i bilen. Bra för mig att slippa sitta ensam hela vägen och dessutom få lite hjälp med bensinkostnaderna.
Någon som är intresserad? Det finns plats för tre stycken.

Tyvärr från fel håll.
Om det är någon som ska passera Sundsvall samma dag och i samma ärende så ärjag intresserad av att dela bensinkostnad. Annars blir det väl bussen.
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

#1 Jag har bokat plats på Siljas anslutningsbuss. Den går från Timrå till Stockholm - själv hoppar jag på i Uppsala. Men Timrå är ju i alla fall rimligt nära Sundsvall - kanske värt att kolla om den stannar på vägen?
Fabricati diem, pvnc!

Jag med har bokat bussanslutning men från Gävle där jag kliver på. 
Bra att det är flera som åker med den.Är ju inte så van att resa.Säkert 15 år sedan jag reste till Finland.Så jag vet ju inte vart man går när vi är framme.

Jag har kommit till det läget att jag inte längre bryr mig om att lära mig utantill - däremot lär jag mig var jag hittar infon. Så det mesta löser sig. Jag räknar iskallt med att det är skyltat. Tänker ta med passet, också, bara utifall att.
Fabricati diem, pvnc!

Ska ni åka Cerisresors buss?

#5 Vet inte - jag frågade vid bokningen av själva resan efter anslutningsbuss, och har fått adressen till hållplatsen där den stannar. Gissar att det står en skylt med "Silja Line" på bussen.
Fabricati diem, pvnc!

Då är det förmodligen Cerisbussen för den går direkt till Värtahamnen.

Mona-Stina jag kom på att Effie är från göteborg och ska åka med på kryssningen.
Hur mycket kostar Siljabussen?

Gå in på sidan med kryssningen.Klicka på kryssningen och sedan på Bra att veta.Då kommer en sida upp med många allternativ i bokstavsordning.Tryck på anslutningar.Det finns två olika kolumner där en står för Åbo.Klicka på namnet på orten Ni åker ifrån.Före orten står priset därifrån till hamnen.
Tack!

Mona-Stina,
Lars Wilsson kan vara intresserad av att åka med dig. Han finns i Hällekis. Ring honom på 070-6968709.
/SSS
Puttar lite på den här tråden eftersom det fortfarande finns plats kvar i bilen.
Snälla, "kladda" inte ner tråden med en massa ovidhängade kommentarer. Detta är ett seriöst inlägg för att hjälpa både mig själv och andra.
efter en kryssning med en massa lchf:are behövs det väl knappast fyllas på så mycket i baren när de bunkrar, med tanke på att yrsla kommer snabbare nu för tiden, menar jag. 

Vart i Finland ska ni? *nyfiken*

Åbo

Jag och gubben skall åka Sundsvallsbussen från Harmånger. Jag tror det var Timråbuss som kör åt Siljaline. Vi bokade med bussanslutning. Det kostade 165:-/resa och person för oss.
Lars Wilsson åker med mig, eventuellt också Effie, jag har inte fått bestämt svar av henne ännu.
Någon mer? Det finns gott om plats för en till.