hjälp ö m spontanrecept!!!
jag är sugen på något gott… undrar om jag kan göra något med det jag har hemma
- grädde
- smör
- ägg
- hasselnötter
- bär
- stevia
glass eller nåt? någon som har något spontant mumsrecept?
Vispa grädden till fast vispgrädde, blanda i bären, ät med sked och njut. 
Kanske inget man äter varje dag med tanke på att det blir lite kolhydrater, men det är ju inga enorma mängder, så en gång i veckan skulle jag i alla fall kunna tänka mig att tillåta mig en sådan eferrätt.
Det enklaste är nog att vispa grädde och äta med bär. :)
Jag vill skaffa mig en glassmaskin och göra egen glass…
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
#1 tack
funderade på om jag kunde göra någon glass-smet… behöver ju ingen glassmaskin, kan ligga i frysen en stund o bli lite kall bara

Håller med andreasO, det är sååå gott med bär och grädde! Måste erkänna att jag äter det väl ofta nuförtiden men istället för lösgodis tycker jag det är helt ok! Brukar blanda det med turkisk youghurt,mmmm!
Har inte märkt nån viktökning heller så för mig funkar det superbra!

panacotta med bär i botten och rivna nötter. Mums
#5 vad är panacotta?
Sök så hittar du nog recept på det. Man värmer grädde, jag brukar ha i vaniljstång också. Sedan smälter man i gelatin och låter det stelna i små portionsglas. Jag brukar ha hallonsås ovanpå sedan också…*mums*

Mitt förslag: Rör grädden med en äggula, Kör i matberedare (kniv) med frusna bär = snabbglass. Jag skulle torrosta nötterna i en stekpanna (teflon?), hacka och servera som strössel.
Fabricati diem, pvnc!