Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 1933 ggr
dahlith
0

Gojibär och agave???

Var inne i NaturGott affären här i staden idag.

Jag var ute efter lite godis som jag ska bjuda på imorgon.

Frågade efter stevia, men de sålde den inte för det fanns ingen efterfrågan på den. Den var dyr också. 260:- för 100g har jag för mig att hon sa.

Nåväl, jag skulle ha sötningsmedel så att alla kan äta efterrätten jag ska ha på kalaset. Hon övertalade mig till att köpa agave syrup.

Är det okej???

Sen hittade jag lite roliga torkade bär. Goji-bär. De skulle vara så otroligt fullproppade med allt vad man behöver. Smakade en och tyckte att den var söt, så jag antar att den innehåller för mycket socker för att vara lchf.

Eller den är okej??

Vill tvunget höra med er som kan det här så bra.

Känns onödigt att stoppa i mig det om det inte är bra.

Pasi
0

Agavesyrup innehåller såklart socker…och tycker man socker är ok så…. Strösocker är billigare.Flört
Indianer som bodde i närheten av agave brukade tugga den för den söta smaken…och de hade urdåliga tänder.

dahlith
0

Okej pasi. Tack för det. Känns som om det var onödigt att slänga ut pengarna på det då.

Men jag läste i recepten här på efterrätter att det var sötningsmedel typ hermesetas. tänkte då bara att det kanske är nyttigare med naturligt sött och inte konstgjort.

Men hur är det med gojibären då?

De verkar vara rena underbäret.

Har snart lusläst nätet med allt vad dom har om gojibären.

Den är ju så otroligt nyttig så jag hoppas verkligen att man kan stoppa i sig några sådana. Rekommenderad dos i affären var 10-15g om dagen.

Royalwithcheese
0

Jag ær lite misstænksam av mig, de dær bæren ær sækert vældigt nyttiga med alla antidioxanter m.m, men oftast ær det ju føretag som vill sælja dem som lovprisar dem som om det ær værsta undret ;) Ær de så himla myckte nyttigare æn blåbær ex?

Jag undrar øver kolhydratinnehållet.. Men du væljer ju sjælv hur strikt du vill vara, vissa hær skulle nog inte æta dem varje dag, før det kanske skulle trigga ett sug. Testa dig fram. Men du skrev ju sjælv att du tyckte de var søta.. kan jag tænka mig spec nær de ær torkade!