Ang. vattnet i kroppen
Nu svävar jag ut i mina funderingar! Hoppas att ni hänger med hur jag menar:
Om man äter mycket salt - eller som jag äter Litium - och INTE ökar intaget av vatten/vätska, utan dricker normalt. SAMLAR kroppen på vattnet ändå? Jag menar blir man TYNGRE av det som finns, så att säga, eller "fluffigare/bulligare", som man kan bli när man samlar vatten?
Förstår ni hur jag tänker/funderar?
// Shintaida

Ja, man kissar mindre. Men viktökningen är trots allt bara vatten, inget man bör avskräckas av.

Är det samma sak med ssri-preparat? Många ( även jag ett par kilon ) vittnar ju om viktuppgång vid användande av dessa trots att dom äter och dricker som vanligt.
Jaha, så saltet/litiumet hämmar kisseriet, med andra ord? Jag avskräcks inte, jag ville så gärna veta det. Tack, Pasi!
// Shintaida

Om lithiumet binder vatten vet jag inte…men aldrig hört om nån sådan effekt (dessutom är det ju väldigt små mängder).
Men det kan ge viktökning.
Tack Pasi!
Ja, tack, nu har jag läst. Men den informationen jag fick, var att man kunde gå upp i vikt på grund av att man möjligen skulle dricka mer och därmed samla vatten i kroppen på grund av att det är ett salt.
Och även gå upp i vikt för att man kanske drack saft, läsk mjölk mm. Ja, sånt med mycket kolhydrater i, helt enkelt.
Ska hålla koll på vad som blir vilket.
// Shintaida