Kan någon ?
Om jag som är kvinna och vill väga 70 kg,hur mycket skall jag äta av vardera fett,protein o kolisar per dag ?
Inte lätt att säga. Det är väldigt olika hur mycket vi kan äta.
Om du vill väga 70 kilo så minst 70 gram protein. Upp till 20 gram kolhydrater och minst 90 gram fett. Alla siffro jag skriver här är bara på ett ungefär. Själv äter jag mycket mer av proteiner och fett och mindre kolhydrater.
Du får prova dig fram.
Tack Mervi ! ligger nog där någonstans,men har kännt mig rätt vissen ett tag,därför undrade jag. Jag var mycket piggare i början.har hållt på i fem veckor,och mått dåligt i en.. mvh. quarla

Har jag då uppfattat rätt att om jag vill väga 60 kg ska ( kan )jag äta 60 gr protein och upp till hela 30 gr kh och 90gr fett?
miagumman - Jag skulle tro att - om du vill minska i vikt alltså -så måste du nog hålla nere kolhydraterna åtminstone under 20 g. Kanske ändå mindre… Men - vi är dock olika.
Det är olika hur det funkar. Jag måster hålla mig under 20 helst under 10 men man får prova sig fram.
#2 Vissenheten hör till omställningen och kommer att gå över.
Se till att äta dig mätt.

Men protein och fettmängden då, stämmer det?
Det är minsta mängden, man skall helst inte gå under den, men det går bra att äta mera. Jag vet inte exakt hur mycket ni kan äta för att gå ner i vikt och må bra. Det får var och en testa. Dessa mängder är bara lite riktlinjer.

Jag förstår, men det är bra att veta på ett ungefär i allafall.