Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 980 ggr
AnnaCathrina
0

Något uppiggande

Jag känner mig hängig. Lite trött och håglös. Känner mig lite hungrig men vet inte riktigt vad jag vill äta. Jag tror jag är sugen på kött men det verkar så bökigt att ordna till. Har ätit lite slarvigt några dagar. Någon som har en bra kur för att pigga upp sig? Det känns som om något fattas, men vad?

linsen
0

känner oxå så ibland.. man vet inte vad man är sugen på…:)

Hoppas att du kommer på nåt snart.. jag brukar ta en ostbit eller två-det kan hjälpa:)

Gojkan
0

Ha ätfärdigt kött hemma! Kokt skinka, grillad kyckling eller revbensspjäll, burkskinka goda bra korvar. Drick smaksatt mineralvatten

AnnaCathrina
0

Åh grillad kyckling lät gott!

Ja jag får nog ta mig ikragen och fixa till något ätbart.

margreto
0

Efter fyra veckor känner jag såhär:

Inga jättehungersvängningar och mycket bättre mättnadskänsla.
Men också som du AnnaChatharina litet mentalt sugen då och då.
Litet av den där rastlösa känslan man har när man kommer hem efter en resa.
Tänker då att troligtvis är det mina väl invanda ovanor satt ta till mat som åtgärd för det mesta (ni vet, sysslolös, ledsen, glad, hungrig, helgdag, fest, tröst mm mm) som pickar på.
Man blir inte en ny människa sådär på studs, inte ens om magsuget är borta, tyvärr….

AnnaCathrina
0

#4 Ja jag känner igen den där vanan att ta till mat när man känner sig… ja på nästan vilket sätt som helst…

fast just nu är jag nog hängig av någon orsak som jag inte riktigt vet hur jag ska råda bot på… men då blir det ju som du säger, lätt att ta till ätandet

MaMaMade
0

Min räddning är en stor hög m laxfiléer i frysen. Bara att plocka fram, lägga i en ugnsform o in i ugnen på en ggn så tinar den medan ugnen värms.

Tar fram vald kryddning under tiden, ut m filén, gnider in den m vald smaksättning, hyvlar smör över o in i ugnen igen.

Idag blir det m citronsaft, några droppar soya, salt o *massor* av dill o smör över. Cr Fr till.

Kyckling är också bra, bara att krydda o stoppa in i ugnen.

Bengt-Olov
0

Behöver ni något uppiggande - tag D-vitamin, det är fortfarande säsong för det. Fisk av hög kvalitet är väl suveränt, då får man ju en massa omega 3 också. Dock har ändå också följande D-vitamintillskott t.o.m. fått fart på MIG:

Holistics D-vitamin 2000 IE

Läs gärna tråden om D-vitaminet och dess stora betydelse!

sussie
0

Många drabbas ju faktiskt av vårtrötthet! En ginseng kur kan vara till hjälp! Jag har lärt mig att den flytande utan vitamintillskott är bäst.

Mervi
0

Vårtrötthet var min första tanke.

andreas0
0

En halvliters thermos full med 2/3 starkt kaffe 1/3 vispgrädde brukar fungera för mig.

parsley
0

Tillskott av magnesium?

AnnaCathrina
0

Tack för tipsen. Kanske behöver jag vitamin D. Magnesium tar jag emellanåt. Och kaffe har jag inte lärt mig dricka.