Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 956 ggr
Uttelille
0

Mår så illa! Kaffet?

Jag børjade dagen med frukost på 2 ægg - omelett i mycket smør.

Tog dærefter kaffe, før jag tænkte magen skulle komma igång. Det gjorde den, så det var ju bra.
Men efter kaffet mår jag så jækla illa!
Kan det vara koffeinet eller? Eller vad kan det vara? Dricker mycket vatten nu, men det blir inte bættre. Tycker næstan jag ær lite skakig också.

Ska tillægga att jag idag ætit denna kost i 2 veckor.

kaisakavat
0

Hör du till dem som har börjat med LCHF reltativt nyss? Isåfall kan det vara ett "omställningsproblem".

Jag mår också illa ibland. Riktigt illa. Särskilt om jag äter väldigt lite kolhydrater. För mig lättar det om jag dricker ordentligt med vatten, gärna med lite citron i. Kaffet kan också ha med saken att göra. Ibland väntar jag med att dricka det ett tag. Först nån hink ;) vatten, sen paus, sen kaffe…

Hoppas det ger med sig.Skrattande

Mervi
0

man kan också må illa om man är hungrig. Svårt i början att veta hur hunger kännsFlört. Så oftast hjälper det att äta något.

Uttelille: i ditt fall var det säkert omställningen.

ingrids
0

Mådde också illa de första veckorna när jag åt mer fett och i synnerhet mycket fler ägg, men som sagt det var säkert omställningen. Tror säkert att du snart mår mycket bättre, för det gjorde jag!

Wildrat
0

Jag mår illa ibland om jag inte äter lite kolhydrater tillsammans med proteinet och fettet men det räcker att ha lite grönsaker till maten.

Halvdansken
0

Hoppas att det försvinner snart…jag är inne i början av vecka 4 och sitter på jobb nu och det känns som om jag ska spy närsomhelst. Tvingar i mig fet-mjölk, och en bit morot för att få lite kolhydrater. Har en dånande huvudvärk också. Fy fasen. Är ni säkra på att det går över?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Cattis77
0

Mår oxå kasst vissa dagar med illamående, halsbränna och känns som om det sitter i halsen typ. (Har en sån dag idag, och är tom hemma från jobbet).

Är inne på vecka 6. Äter endel kolisar i form av mkt grönsaker, knäckebröd, flatbröd, mjölkprodukter mm. Det är riktigt jobbigt att må så illa!!!!!!!

Eken
0

Har för mig att illamåendet kan komma om man inte är van vid att äta så fet kost som man gör med LCHF, det går snart över, när gallan vant sig.

Uttelille
0

Tack før svaren allihop!

Jag mår oftast bættre før varje dag, fast nu har det varit ett par dagar med huvudværk. Ska førsøka dricka mycket vatten!

Men jag ger mig inte, bara så ni vetFlört Det ær ju bara børjan på 3:e veckan som sagt! Och magen ær så bra så. Jippie!
Kaffe kommer jag mest dricka før laxerande verkan, ca vartannan dag. Fast det ær ju gott…så jag får seSkrattande
Nu mår jag istællet liiite illa før jag åt før mycket till middag. Det var dumt. men det går nog øver snart!

Håll ut alla nybørjare!

/Tina

gejsa
0

Försök att dricka mycket vatten också, minst 1.5 liter per dag.